خرید ملک در قبرس یا گرجستان

خرید ملک در قبرس یا گرجستان

به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای خرید ملک در قبرس شمالی یا گرجستان هستید؟ اما این تصمیمات، نیازمند دانش و آگاهی کافی از شرایط، قوانین، و فرصت‌های موجود در هر کشور است.

در این مقاله، به بررسی دو گزینه محبوب برای خرید ملک خارجی، یعنی قبرس و گرجستان، می‌پردازیم. هر کدام از این کشورها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی است که باید در هنگام تصمیم‌گیری مدنظر قرار گیرد. این مقاله سعی دارد با ارائه اطلاعات کامل و جامع، به شما کمک کند تا تصمیمی بهتر و با دانش بیشتر در خصوص خرید ملک در یکی از این دو کشور بگیرید.

مزیت قبرس شمالی به گرجستان از نظر خرید ملک

قبرس شمالی توسط مجله فوربز در سال‌های 2021 و 2024 به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری و خرید ملک معرفی شده است. می‌توان گفت که قبرس شمالی شرایط آسان‌تری برای خرید ملک دارد.

شما در قبرس شمالی هیچ محدودیتی برای قیمت ملک جهت اخذ اقامت ندارید. اما در گرجستان باید ملکی به ارزش حداقل ۱۰۰ هزار دلار خریداری کنید. همچنین، پروسه اخذ اقامت در قبرس شمالی ساده‌تر و سریعتر از گرجستان است.

در قبرس شمالی می‌توانید هم عرصه و هم اعیان ملک را خریداری کنید، در حالی که در گرجستان فقط امکان خرید اعیان وجود دارد. بنابراین در زمان تصمیم گیری در مورد خرید ملک در قبرس یا گرجستان باید این موضوع را مدنظر قرار دهید. یعنی در قبرس شمالی علاوه بر اینکه شما مالک ملک هستید، بلکه مالک زمینی که ملک برروی آن ساخته شده نیز هستید. اما در گرجستان شما فقط صاحب ملک ساخته شده خواهید بود.

مزیت قبرس شمالی به گرجستان از نظر خرید ملک

علاوه بر این، قبرس شمالی به دلیل رشد اقتصادی و تقاضای بالا برای املاک، پتانسیل بالایی برای سودآوری از طریق خرید ملک دارد. همچنین به دلیل اینکه ملک با پوند انگلستان انجام می‌شود از ارز باثبات‌تری نسبت به لاری گرجستان استفاده می‌کند.

برخلاف بسیاری از کشورها، در قبرس شمالی با خرید ملک، مالکیت زمین آن نیز به شما تعلق می‌گیرد. این موضوع، سرمایه گذاری شما را امن‌تر و سودآورتر می‌کند.

دولت قبرس شمالی امکان دریافت وام برای خرید ملک را فراهم کرده است.

همچنین بخوانید: قیمت سوئیت در قبرس شمالی ۲۰۲۴

مقایسه سرمایه گذاری ملک قبرس با گرجستان

قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی و بسیاری از نقاط اروپا کمتر است همچنین به دلیل برنامه توسعه ای که دارد، پتانسیل بالایی برای افزایش سرمایه می‌توان پیش بینی کرد. همجنین با خرید ملک می‌توانید به آسانی اقامت این کشور را نیز بگیرید. اما نباید فراموش کرد که ترکیه تقریبا قبرس شمالی را کشوری مستقل می‌داند، شاید این مسئله به نظر روش ملک را با مشکل مواجه کند. اما اگر بدانید که چه ملکی را خریداری کنید، هیچ جای نگرانی باقی نمی‌ماند.

گرجستان نیز کشوری است که از نظر اقتصاد ثبات دارد و همچنین با افزایش ارزش ملک و رشد آن موجه است. اگر بخواهیم مقایسه با قسمت اروپای غربی داشته باشیم، می‌تون گفت که نسبتا ارزان است. همچنین، فرایند دریافت سند ملکیت ملک نیز در آن برای ایرانیان ساده است، البته نه ساده‌تر از قبرس شمالی. شما با اجاره ملک می‌توانید آن را به گردشگرانی که روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، ملک خود را اجاره دهید. البته در کنار تمامی این مزیت‌ها بازهم قیمت ملک در آن نسبت به قبرس شمالی بالاتر است.

بنابراین در مجموع برای تصمیم گیری در مورد خرید ملک در قبرس یا گرجستان می‌توان گفت که اگر به دنبال مقصدی هستید که بتوانید با  هزینه اولیه کمتر، اقامت آسان‌تری بگیرید، بهتر است قبرس شمالی را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال ثبات بیشتر، بازدهی بالقوه بالاتر هستید، گرجستان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس شمالی

چرا ایرانیان بالاترین متقاضیان خرید ملک در قبرس شمالی هستند

قبرس شمالی به داشتن املاکی با قیمت مناسب نسبت به سایر نقاط ساحلی مدیترانه شهرت دارد. این ویژگی می‌تواند برای خریداران ایرانی، به خصوص کسانی که به دنبال خانه دوم یا فرصتی برای سرمایه‌گذاری هستند، جذاب باشد. چراکه می‌توانند در تعطیلات و دوران بازنشستگی از آب و هوایی آفتابی، سواحل زیبا و سبک زندگی آرام آن لذت ببرند.

از طرفی، بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی در حال رشد است و می‌توان بازده خوبی کسب کرد. درنهایت، ایران و ترکیه (که روابط نزدیکی با قبرس شمالی دارد) سابقه روابط دوستانه‌ای با هم دارند. این امر می‌تواند باعث شود برخی از ایرانیان برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی احساس امنیت بیشتری کنند.

همچنین بخوانید: قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

جمع بندی

به طور خلاصه، خرید ملک در قبرس یا گرجستان می‌تواند یک فرصت جذاب برای سرمایه‌گذاری و زندگی بهتر باشد. هر یک از این کشورها ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی دارند که باید در هنگام تصمیم‌گیری مدنظر قرار گیرد. در نهایت، با داشتن اطلاعات کامل و دقیق، می‌توانید تصمیمی بهتر و مطمئن‌تر درباره خرید ملک در یکی از این دو مقصد بگیرید و به دنیای جدیدی از فرصت‌ها و امکانات ورود کنید. برای این کار کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و از بی نظیرترین فرصت‌های سرمایه گذاری از طریق کارشناسان اورنست مطلع شوید.

همچنین بخوانید: مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه

سوالات متداول خرید ملک در قبرس یا گرجستان

 شرایط اخذ اقامت در هر گرجستان راحت‌تر است یا قبرس؟

در هر دو کشور با خرید ملک می‌توانید اقامت دریافت کنید. اما در قبرس شمالی بدون درنظر گرتن ارزش ملک به شما اقامت می‌دهند.

هزینه زندگی در قبرس پائین‌تر است گرجستان؟

به طور کلی هزینه زندگی در گرجستان از قبرس شمالی پایین‌تر است.

خرید ملک در قبر یا گرجستان کدام ارزان‌تر است؟

قیمت املاک در گرجستان به طور کلی از قبرس شمالی پایین‌تر است.

قبرس یا گرجستان کدام آب و هوای بهتری دارد؟

قبرس شمالی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای و گرجستان دارای آب و هوای متنوع است.

کدام کشور زیرساخت‌های قوی‌تری دارد؟

قبرس شمالی از زیرساخت‌های قوی‌تری نسبت به گرجستان برخوردار است.

حرید ملک در قبرس یا گرجستان کدام پتانسیل سود بیشتری دارد؟

هر دو کشور، پتانسیل سرمایه‌گذاری دارند، اما قبرس شمالی به دلیل موقعیت مکانی، پتانسیل بالاتری دارد.

نوشتهٔ پیشین
قیمت سوئیت در قبرس شمالی ۲۰۲۴
نوشتهٔ بعدی
سند مالکیت ملک در قبرس شمالی چگونه است؟
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
خرید-آپارتمان-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟