قیمت سوئیت در قبرس شمالی ۲۰۲۴

قیمت سوئیت در قبرس شمالی ۲۰۲۴

قیمت سوئیت در قبرس شمالی به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی، فاصله تا دریا، امکانات و بسیاری دیگر بستگی دارد. اما اگر قصد دارید یکی از این سوئیت‌ها را اجاره کنید یا برای اخذ ااقمت قبرس، خریداری کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله با محدوده قیمت، شرایط خرید و مزایای زندگی در این کشور آشنا خواهید شد.

شرایط خرید سوئیت در قبرس شمالی

در قبرس شمالی فرقی ن می‌کند که بخواهید یک سوئیت یا استودیو فلت بخرید یا ملک بزرگ، روند خرید و قوانین به یک صورت هستند. خرید املاک تجاری و مسکونی در قبرس شمالی به آسانی خرید در ترکیه است و شرایط معامله به گونه‌ای است که می‌تواند از ترکیه سودآورتر نیز باشد.

شما بنا به قوانین جدید می‌توانید تا 4 آپارتمان را خریداری کنید. برای خرید باید چند مرحله را طی کنید که در این مراحل شما فقط به گذرنامه و گواهی سوء پیشینه دارید. البته بهتر است از یک آژانس املاک دارای مجوز مانند اورنست کمک بگیرید. چراکه یک فرد حرفه‌ای به نفع شما عمل می‌کند و خانه یا آپارتمانی با بالاترین کیفیت و با رقابتی‌ترین قیمت را انتخاب می‌کند، برنامه پرداخت بهینه (هنگام خرید خانه‌های پروژه‌ای) یا شرایط وام (هنگام خرید خانه‌های آماده یا دست دوم) را برای شما انتخاب می‌کند.

قرارداد با مشارکت وکلای هر دو طرف – فروشنده و خریدار – تنظیم می‌شود. خدمات وکیل برای رعایت تمام تشریفات قانونی و اطمینان از اینکه ملک انتخابی هیچ گونه مشکل حقوقی ندارد و غیره، ضروری است. قرارداد باید به دو زبان (انگلیسی و ترکی) تنظیم شود، حاوی اطلاعات دقیق و کامل در مورد فروشنده، خریدار و ملک انتخابی، شرایط پرداخت و همچنین حضور شاهدان الزا می‌است.

معمولاً 10 تا 30 درصد از قیمت سوئیت در قبرس شمالی به عنوان پیش پرداخت در زمان امضای قرارداد اولیه پرداخت می‌شود و ملک رزرو می‌شود.

گام بعدی پرداخت مالیات تمبر است. مالیات تمبر 0.5 درصد قیمت سوئیت در قبرس شمالی است. همچنین پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که 5 درصد ارزش ملک است.

پس از پرداخت عوارض، ثبت قرارداد بیع در اداره ثبت اسناد و املاک جمهوری ترک نشین قبرس شمالی انجام می‌شود. برای ثبت آن و دریافت سند مالکیت (“کوچان” به زبان ترکی)، باید 3 درصد از ارزش ملک را به عنوان مالیات پرداخت کنید.

پس از ثبت قرارداد و دریافت سند مالکیت، خریدار مالک کامل ملک می‌شود.

اکنون مالک می‌تواند املاک و مستغلات را بفروشد، رهن کند یا اجاره دهد.

همچنین بخوانید: انواع سند ملکی در قبرس شمالی

قیمت سوئیت، ارزانترین خانه در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۴

سوئیت یا استودیو فلت‌ها در قبرس شمالی، هم برای افراد محلی و هم برای خارجی ها، گزینه‌ای محبوب به شمار می‌آیند. بسیاری از مجتمع‌های آپارتمانی امکانات رفاهی مشترکی مانند استخر، سالن ورزشی و باغچه‌های زیبا را ارائه می‌دهند. حدود ارزان‌ترین قیمت سوئیت در قبرس شمالی به صورت زیر است.

  • سوئیت 30 متری در شهر گیرنه با امکانات محدود: 60 هزار پوند
  • سوئیت 45 متری در شهر فاماگوستا با امکانات کامل: 80 هزار پوند
  • سوئیت 60 متری در شهر اسکیله با ویوی دریا: 140 هزار پوند

مزایای خرید سوئیت در قبرس شمالی

دریافت آسان مجوز اقامت قبرس با خرید سوئیت

گرفتن مجوز اقامت در قبرس شمالی برای مالکان سوئیت در این کشور، بسیار راحت است. برخلاف بخش جنوبی که حداقل سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار یورو لازم است، در قبرس شمال چنین الزا می‌وجود ندارد. فرآیند اخذ مجوز رایگان بوده و حدود ۳ هفته طول می‌کشد. افراد بالای ۶۰ سال که صاحبخانه هستند، می‌توانند بدون مجوز اقامت در قبرس شمالی زندگی کنند. برای دریافت مجوز اقامت، مالک ملک باید یک حساب بانکی باز کند و برای اثبات تمکن مالی، مبلغ مشخصی (حدود ۱۰ هزار دلار برای هر عضو خانواده) در آن واریز کند. مجوز اقامت باید هر سال تمدید شود.

امنیت بالا و نرخ پایین جرم

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که قبرس یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. این کشور با کسب مقام پنجم در میان ۱۰۶ کشور بررسی شده، به این افتخار دست یافته است. همچنین، قبرس در میان کشورهای با جمعیت کمتر از ۵ میلیون نفر، امن‌ترین مکان برای زندگی و سفر به شمار می‌رود.

موقعیت جغرافیایی عالی و دسترسی راحت

دو فرودگاه اصلی در قبرس وجود دارد: ارجان (در لفکوشا) در بخش شمالی و فرودگاه لارناکا در جنوب. اگر پاسپورت اروپایی یا مشترک المنافع، یا ویزای شنگن دارید، می‌توانید به راحتی از طریق فرودگاه لارناکا که پروازهای زیادی به سراسر جهان دارد، وارد شوید. فرودگاه ارجان در قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارد و برای کسانی که ویزای شنگن ندارند، ایده‌آل است زیرا به راحتی و با هزینه مناسب می‌توانند از طریق ترکیه وارد شوند.

قیمت پایین املاک نسبت به قبرس جنوبی

خرید ملک در قبرس شمالی برای همان سطح امکانات، بسیار ارزان‌تر از ترکیه و بسیاری از نقاط دیگر دریای مدیترانه است. علاوه بر این، این منطقه خاص‌تر بوده و حس و حال منحصر به فرد یک جزیره را ارائه می‌دهد. با این حال، قیمت سوئیت در قبرس شمالی همچنان از قیمت املاک در قبرس جنوبی پایین‌تر است. برای مثال، در شهرهای ردیف اول قبرس جنوبی (لیم ‌سول، پافوس) قیمت سوئیت معمولی کنار دریا حداقل ۱۳۰ هزار یورو است.

مالیات پایین

مالیات بر املاک در بخش شمالی قبرس نسبتاً پایین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محاسبه مالیات خرید ملک در قبرس روی لینک کلیک کنید.

رشد قابل توجه تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان

قبرس شمالی کشوری با بخش آموزشی قوی است که دانشگاه‌های پیشرفته و تعداد قابل توجهی دانشجو دارد. در سال‌های اخیر، تعداد دانشگاه‌های فعال به ۱۸ دانشگاه با تأسیس دانشگاه‌های جدید افزایش یافته است. با احتساب دانشگاه‌هایی که مجوز آنها در حال تکمیل است، این تعداد به ۲۶ دانشگاه خواهد رسید. امروزه تعداد دانشجویان فعال در قبرس شمالی از ۱۰۰ هزار نفر گذشته و این تعداد هر ساله ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. این امر فرصت‌های خوبی را در بخش املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و باعث رشد اقتصاد کشور می‌شود.

هزینه اجاره سوئیت (استدیو) در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۴

اینکه هزینه اجاره استودیو یا سوئیت در قبرس شمالی چقدر هست به عوامل مختلفی مثل موقعیت مکانی، متراژ، امکانات، سن بنا و وضعیت بازار بستگی دارد.

به طور کلی، قیمت اجاره استودیو در قبرس شمالی از حدود 175 پوند شروع می‌شود و تا 350 پوند یا بیشتر نیز می‌رسد.

ارزان‌ترین قیمت سوئیت در قبرس شمالی را می‌توانید در مناطقی که دور از ساحل هستند و در شهرهای کوچک پیدا کنید. استودیوهای کوچک با امکانات محدود نیز قیمت ارزان‌تری دارند.

در اینجا چند نمونه از قیمت اجاره استودیو در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۴ آورده شده است:

  • استودیو 30 متری در شهر گیرنه با امکانات محدود: 175 پوند
  • استودیو 45 متری در شهر فاماگوستا با امکانات کامل: 250 پوند
  • استودیو 60 متری در شهر اسکیله با ویوی دریا: 325 پوند

همچنین بخوانید: قیمت اجاره خانه در قبرس شمالی

جمع بندی

قیمت سوئیت در قبرس شمالی مناسب است و می‌توانید با سرمایه‌ای کم به اقامت این کشور مدیترانه اس دست یابید. اما فراموش نکنید که قوانین، مدام در حال به روز شدن هستند و باید در این مسیر فردی آشنا و متبخر راهنمای شما باشد. برای این کار کافی است که از مشاورین اورنست مستقر در قبرس شمالی راهنمایی بگیرید. کافی است که با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و همچنین اقامات رایگان در مدت خرید خود استفاده کنید.

سوالات متداول قیمت سوئیت در قبرس شمالی

قیمت سوئیت در قبرس شمالی به چه عواملی بستگی دارد؟

به عواملی مثل موقعیت مکانی، متراژ، امکانات،سن بنا و وضعیت بازار وابسته است.

ارزان‌ترین سوئیت‌ها در قبرس شمالی کجا یافت می‌شوند؟

ارزان‌ترین سوئیت‌ها در مناطق دور از ساحل** و در شهرهای کوچک یافت می‌شوند.

متوسط قیمت سوئیت در قبرس شمالی چقدر است؟

متوسط قیمت سوئیت در قبرس شمالی از حدود 50 هزار پوند شروع می‌شود و تا 250 هزار پوند یا بیشتر نیز می‌رسد.

آیا می‌توان سوئیت را در قبرس شمالی به صورت اقساطی خرید؟

بله، برخی از سازندگان و آژانس‌های املاک، امکان خرید سوئیت به صورت اقساطی را ارائه می‌دهند.

بهترین زمان برای خرید سوئیت در قبرس شمالی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید سوئیت در قبرس شمالی، خارج از فصل گردشگری است. در این زمان، قیمت‌ها به طور کلی پایین‌تر هستند.

نوشتهٔ پیشین
وضعیت اقتصادی قبرس شمالی
نوشتهٔ بعدی
خرید ملک در قبرس یا گرجستان
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟