شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

آیا به دنبال فرصتی برای سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس هستید؟ خبر خوب اینکه، با اخذ تابعیت قبرس می‌توان با همان حقوق اتباع قبرس در این کشور سکونت داشت. می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری، شرایط کافی برای گرفتن اقامت دائم و سپس تابعیت قبرس را فراهم کرد.

در این مقاله، به بررسی برنامه‌های جذاب سرمایه‌گذاری قبرس برای اخذ شهروندی قبرس و مزایای بی‌نظیر آن می‌پردازیم.

روش های سرمایه گذاری در قبرس

قبرس در سال ۲۰۲۴ همچنان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری است و فرصت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. در زیر به بررسی امیدوارکننده‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری در این جزیره می‌پردازیم.

۱. املاک و مستغلات

بازار املاک و مستغلات در قبرس به طور سنتی یک سرمایه‌گذاری امن در نظر گرفته می‌شود. این بازار از دوران همه‌گیری بهبود یافته و قیمت خانه‌ها به طور پیوسته در حال افزایش است. اجاره بها تقریباً از سال ۲۰۲۱ دو برابر شده و هزینه هر متر مربع به طور متوسط ​​۱۵ درصد در سراسر جزیره افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاری در آپارتمان، ویلا یا املاک تجاری در مناطق توریستی مانند لیماسول یا پافوس، سود حاصل از فروش مجدد و اجاره را به همراه دارد. علاوه بر این، دولت قبرس برنامه‌های مفیدی را ارائه می‌دهد که اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در املاک را تسهیل می‌کند. پس از زندگی در این جزیره به مدت بیش از ۵ سال و یادگیری زبان یونانی در سطح مناسب، می‌توانید برای کسب شهروندی تلاش کنید که فرصت‌های تقریباً نامحدودی را از نظر توسعه کسب و کار، سفر و احساس عضویت کامل در جامعه محلی برای شما باز می‌کند.

علاوه بر موارد فوق، برای کسانی که در زمینه ساخت و ساز مهارت دارند، بخش املاک و مستغلات چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. گاهی اوقات اختلاف قیمت تمام‌شده و پروژه نهایی می‌تواند به ۵۰ درصد برسد، به ویژه در بخش املاک و مستغلات لوکس و املاک تجاری درجه A. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در قبرس شمالی با کارشناسان خبره مجموعه اورنست تماس حاصل فرمایید.

۲. سرمایه‌گذاری‌های با اوراق قرضه

سیستم بانکی قبرس در حال بهبود از بحران سال ۲۰۱۳ است و روز به روز قابل اعتمادتر می‌شود. سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در سپرده‌ها می‌توانند انتظار درآمد ثابتی به شکل سود را داشته باشند. علاوه بر این، بسیاری از بانک‌ها محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با اوراق بهادار و وجوه را ارائه می‌دهند.

۳. صنعت گردشگری

گردشگری به طور سنتی یکی از بخش‌های پیشرو در اقتصاد قبرس آفتابی است. اخیراً مفهوم فصلی بودن به طور فعال از بین رفته است. از این پس، گردشگران ماجراجوتر هستند، جزیره را کاوش می‌کنند و در تمام طول سال تعطیلات خود را می‌گذرانند.

سرمایه‌گذاری در تجارت هتلداری، توسعه جاذبه‌های گردشگری یا سازماندهی خدمات تور می‌تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد، به ویژه با توجه به افزایش مداوم جریان گردشگران. تنها نکته قابل قبول این است که هرچه ایده بزرگتر باشد، سازماندهی همه چیز و اخذ مجوزهای مناسب در این جزیره آسان‌تر می‌شود. رقابت زیاد است، اما هنوز هم مناطق زیادی برای توسعه وجود دارد.

۴. ثبت شرکت فناوری اطلاعات و نوآوری

قبرس به طور فعال به دنبال تبدیل شدن به مرکز پیشرو نوآوری و فناوری در منطقه مدیترانه است. دولت انواع مزایا و حمایت را به استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فناوری اطلاعات، کارمندان آنها و خانواده‌های افراد موفق ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فناوری امیدوارکننده یا ایجاد استارت‌آپ خود در قبرس می‌تواند تصمیمی واقعاً پربار باشد. شما می‌توانید با شرکت در رویدادهای تجاری مختلف، نمایشگاه‌ها، سمینارها و مهمانی‌های خصوصی که برای علاقه‌مندان به این حوزه از توسعه ایجاد شده است، از پروژه‌های جالب مطلع شوید.

همچنین بخوانید: ثبت شرکت در قبرس شمالی

۵. ثبت شرکت سرمایه‌گذاری‌های سبز

فناوری‌های سبز و منابع انرژی تجدیدپذیر به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. قبرس با تعداد زیاد روزهای آفتابی در سال، فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی را فراهم می‌کند. بدیهی است که این کار نه تنها باحال و مدرن است، بلکه وجهه سرمایه‌گذار را در جامعه تجاری نیز بالا می‌برد.

قبرس در حال حاضر در چندین برنامه سبز اروپا مشارکت دارد. تقریباً تا سال ۲۰۳۵، این جزیره قصد دارد به طور گسترده به سمت حداقل خودروهای برقی حرکت کند و املاک و مستغلات مدرن عمدتاً دارای گواهینامه بازده انرژی کلاس B+ و A هستند.

۶. ثبت شرکت فعال در حوزه کشاورزی

قبرس به محصولات کشاورزی خود مانند مرکبات، بهترین زیتون و سیب‌زمینی جهان معروف است. سرمایه‌گذاری در فناوری کشاورزی مدرن و توسعه مزارع می‌تواند سود خوبی داشته باشد.

شرایط متقاضی شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

قبل از سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاران می‌توانستند با سرمایه‌گذاری ۲ میلیون یورو در قبرس، شهروندی قبرس (و در نتیجه پاسپورت اروپا) را دریافت کنند.

این برنامه که برنامه سرمایه‌گذاری قبرس (CIP) نامیده می‌شد، در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲ پایان یافت.

درحال حاضر، سرمایه‌گذاران تنها در صورتی می‌توانند شهروندی را کسب کنند که ابتدا اقامت دائم (یا ویزای طلایی) دریافت کرده و سپس پس از ۵ سال زندگی در قبرس، برای شهروندی درخواست دهند.

برای دریافت ویزای طلایی قبرس، سرمایه‌گذاران باید درآمد کافی از خارج از کشور را نشان دهند و ملکی به ارزش حداقل ۳۰۰ هزار یورو در قبرس خریداری کنند.

همچنین بخوانید: قبرس شمالی بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری

شرایط دریافت ویزای طلایی

همانطور که گفته شد، ویزای طلایی قبرس به اتباع خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس که در قبرس ملک می‌خرند (یا کسب و کاری راه اندازی می‌کنند) اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

مجوز اقامت دائم می‌تواند به متقاضیان غیر اتحادیه اروپا اعطا شود، به شرطی که یکی از معیارهای سرمایه‌گذاری زیر را داشته باشند.

متقاضی باید حداقل ۳۰۰.۰۰۰ یورو در یکی از موارد زیر سرمایه‌گذاری کند:

  • املاک مسکونی (خانه یا آپارتمان): خرید خانه/آپارتمان نوساز (غیر قابل فروش مجدد – برای اولین بار فروخته می‌شود) از یک شرکت توسعه زمین با حداقل ارزش ۳۰۰.۰۰۰ یورو (به علاوه مالیات بر ارزش افزوده – ۱۹٪).
  • املاک تجاری (خانه یا آپارتمان نیست): خرید ملک تجاری جدید یا فروش مجدد (مانند مغازه، دفتر، هتل، توسعه، یا ترکیبی از آن‌ها) با ارزش کل ۳۰۰.۰۰۰ یورو.
  • خرید سهام شرکتی مستقر در قبرس با فعالیت و پرسنل در این کشور: سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۰۰.۰۰۰ یورو در سهام سرمایه شرکت جدید یا موجود که در قبرس ثبت، مستقر و فعالیت می‌کند، با اثبات حضور فیزیکی (به عنوان مثال، ماهیت اقتصادی) با حداقل پنج کارمند.
  • سهام یک سازمان سرمایه‌گذاری جمعی قبرس (نوع AIF، RAIF، AIFLNP، UCITs): سرمایه‌گذاری با ارزش ۳۰۰.۰۰۰ یورو در سهام یک سازمان سرمایه‌گذاری جمعی قبرس با سرمایه‌گذاری‌هایی که در قبرس انجام می‌شود.

توجه: مجوز اقامت دائم در صورتی که متقاضی بدون جایگزینی سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری دیگری با ارزش مشابه یا بیشتر، طبق شرایط معیارها، سرمایه‌گذاری خود را متوقف کند، لغو خواهد شد.

همچنین متقاضی باید ثابت کند که پولی که می‌خواهد سرمایه گذاری کند از حساب بانکی شخصی یا همسرش در خارج از کشور آمده است. ارزش سرمایه‌گذاری باید به حساب بانکی فروشنده در قبرس منتقل شود.

همچنین بخوانید: قوانین کشور قبرس شمالی ۲۰۲۴

شرایط و محدودیت های برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس

  • برای احراز شرایط، سرمایه‌گذاران باید اعلام کنند که به جز موارد استثنایی مانند فعالیت به عنوان مدیر شرکت مرتبط با سرمایه‌گذاری‌شان، در قبرس کار دیگری ندارند.
  • دارنده اقامت دائم باید هر دو سال یک بار به قبرس سفر کند، در غیر این صورت مجوز او لغو خواهد شد.
  • اقامت دائم به دارنده‌اش اجازه کار در این کشور را نمی‌دهد، اما فرد می‌تواند سهامدار یک شرکت قبرسی شود و درآمد حاصل از سهام را از فعالیت‌های تجاری بین‌المللی دریافت کند.
  • اقامت دائم قبرس امکان سفر بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سایر کشورها را فراهم نمی‌کند. این مجوز فقط در قبرس معتبر است.

قوانین مالی گرفتن شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس

متقاضی باید با ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود از کشوری که در آن ساکن مالیاتی است، ثابت کند که پول سرمایه‌گذاری از کجا آمده است، چه حقوق، مستمری، اجاره، سپرده‌های ثابت یا سود سهام باشد.

محاسبه کل درآمد ممکن است شامل درآمد همسر متقاضی نیز باشد.

توجه: اگر متقاضی تصمیم به سرمایه‌گذاری در املاکی بگیرد که شامل خانه یا آپارتمان نباشد، درآمد (کل مبلغ یا بخشی از آن) می‌تواند از منابع ناشی از فعالیت‌های داخل قبرس نیز تأمین شود، به شرطی که در این کشور مالیات داده شود.

همچنین ملک می‌تواند به نام یک شرکت خریداری شود. تنها شرط این است که ذینفع نهایی شرکت (یا سهامدار واقعی) مالک ملک نیز باشد.

توجه: در صورت تمایل سرمایه‌گذار به فروش ملک، در آینده می‌تواند آن را با ملکی با ارزش مساوی یا بالاتر جایگزین کند. در هر صورت، سرمایه‌گذار باید تمام شرایط ذکر شده را رعایت کند.

قوانین درآمد سالانه

متقاضی باید حداقل درآمد سالانه ۵۰.۰۰۰ یورو را ثابت کند. متقاضی باید ثابت کند که حداقل درآمد سالانه ۵۰.۰۰۰ یورو به صورت مستمر از خارج از کشور در اختیار دارد.

برای همسر وابسته، درآمد سالانه باید به میزان ۱۵.۰۰۰ یورو و برای هر فرزند وابسته زیر سن قانونی ۱۰.۰۰۰ یورو افزایش یابد.

این درآمد می‌تواند شامل حقوق، مستمری، سود سهام، سپرده‌های ثابت و اجاره باشد.

همچنین بخوانید: درآمد در قبرس شمالی برای مشاغل مختلف برای ایرانیان

مراحل درخواست شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

روند درخواست برای اخذ اقامت دائم در قبرس می‌تواند با کمک یک کارگزار یا وکیل انجام شود.

متقاضی نیازی به حضور در طول فرآیند درخواست ندارد. در عوض، درخواست می‌تواند توسط نماینده یا وکیل سرمایه‌گذار ارائه شود.

برخلاف سایر مجوزها، این درخواست‌ها فقط در اداره ثبت احوال و مهاجرت (CRMD) در نیکوزیا، پایتخت قبرس ارائه می‌شود. این مجوزها در واحدهای مهاجرتی هر شهر در دسترس نیستند.

پس از انجام فرآیند درخواست، متقاضیان باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند.

برای صدور کارت اقامت، عکس پاسپورت و اثر انگشت لازم است. این کار می‌تواند قبل از تأیید درخواست در هر واحد مهاجرتی در هر شهری انجام شود.

مزایای شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

اقامت دائم قبرس مزایای زیادی به همراه دارد. تا حد زیادی، داشتن حقوق مشابه با شهروندان قبرسی و سایر شهروندان اروپایی ساکن قبرس، یکی از مهم‌ترین مزایای آن است.

با اقامت دائم و شهروندی در قبرس به مزایای زیر دسترسی خواهید داشت:

  • ویزای طلایی قبرس (یعنی اقامت دائم) نامحدود است، بنابراین برای همیشه معتبر است.
  • زندگی قانونی در قبرس به مدت ۵ تا ۷ سال، حق درخواست شهروندی اتحادیه اروپا و پاسپورت قبرس را به شما می‌دهد.
  • وابستگان (یعنی همسر، فرزندان) نیز می‌توانند مجوز اقامت دائم دریافت کنند.
  • دسترسی به سیستم آموزشی عالی.
  • مز ایای مالیاتی و بازده بالای سرمایه‌گذاری.
  • دو تابعیتی قبرس توسط اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است.
  • داشتن شرایط کافی بودن برای ثبت شرکت در قبرس از طریق یک فرآیند ساده.

قوانین تمدید اقامت دائم قبرس

متقاضیان باید موارد زیر را ثابت کنند:

  • همچنان به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهند.
  • همچنان درآمد سالانه مورد نیاز را برای خود و افراد تحت تکفلشان دریافت می‌کنند.
  • در صورتی که دیگر در طرح ملی سلامت GHS ثبت‌نام نشده‌اند، همچنان بیمه سلامت معتبر دارند.

همچنین بخوانید: اخذ اقامت در قبرس شمالی

آیا به سایر اعضا خانواده نیز اقامت داده می‌شود؟

مجوز اقامت دائم قبرس شامل وابستگان (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال آن‌ها) نیز می‌شود.

  • فرزندان بین ۱۸ تا ۲۵ سال نیز می‌توانند در صورت رعایت معیارهای زیر برای مجوز درخواست دهند:
  • ازدواج نکرده باشند.
  • از نظر مالی به والدین خود وابسته باشند.
  • اگر دانشجوی دانشگاه در خارج از کشور هستند، باید حداقل ۶ ماه از تاریخ ارائه درخواست برای آن‌ها باقی مانده باشد.
  • سرمایه‌گذار باید برای هر یک از آنها 10.000 یورو درآمد سالانه اضافی ارائه دهد.

ثبت شرکت یا سرمایه گذاری ملک کدام زودتر به شهروندی قبرس ختم می‌شود؟

پاسخ به این سوال به چند عامل بستگی دارد. در ثبت شرکت شما نسبت به سرمایه گذاری در ملک گزینه های کمتری برای ریدن به شهروندی و استفاده از مزایای اقامت دارید. همچنین شرایط اخذ اقامت دائم و شهروندی از طریق ثبت شرکت دائماً در حال تغییر است. البته شرایط برنامه‌های سرمایه‌گذاری در املاک نیز ممکن است تغییر کند.

در حال حاضر، برخی برنامه‌های سرمایه‌گذاری در املاک قبرس مسیر سریع‌تری برای اخذ شهروندی ارائه می‌دهند. شرایط اخذ اقامت دائم از طریق ثبت شرکت پیچیده‌تر است و زمان بیشتری می‌طلبد.

جمع بندی

قبرس، فرصتی بی‌نظیر برای شما و خانواده‌تان است تا به رویای زندگی در اروپا جامه عمل بپوشانید. در این مقاله به معرفی روش های سرمایه گذاری و گرفتن شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس پرداختیم. اما فراموش نکنید که هیچ تضمینی برای اخذ شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد. قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید و با متخصصان مجرب مشورت کنید. فقط کافی است با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا بتوانید با متخصصین ما در اورنست مشورت کنید.

نوشتهٔ پیشین
شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس شمالی
نوشتهٔ بعدی
وضعیت اقتصادی قبرس شمالی
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
خرید-آپارتمان-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟