مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

قبرس شمالی، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان، به مقصدی محبوب برای مهاجران، به ویژه ایرانیان تبدیل شده است. در این مقاله، راهنمای کاملی برای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران، از جمله مراحل، مدارک مورد نیاز، مزایا، معاملات ملکی و اطلاعات اقتصادی ارائه می‌کنیم.

شما می توانید از طریق خرید ملک در قبر سشمالی، تحصیلی، سرمایه گذاریو بسیاری دیگر در این کشور مدیترانه این اقامت داشته باشید. هر روش مهاجرتی شرایط مختص به خود را دارد که در ادامه به معرفی و بررسی هزینه زندگی می پردازیم.

مراحل مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

در این بخش از راهنمای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران به بررسی مراحلی که باید برای این پروسه درنظر گرفت.

انتخاب مناسب ترین روش مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

مهاجرت به قبرس شمالی از ایران روش‌های مختلفی دارد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

یکی از محبوب ترین و ساده ترین روش‌ها برای دریافت سریع مجوز اقامت در قبرس شمالی، خرید ملک است.ویزا در ابتدا به صورت یم ساله صادر می شود و سپس می‌توان بلافاصله برای سه سال دیگر، در صورت اینکه هنوز مالک ملک باشید، آن را تمدید کرد. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال به طور خودکار برای همان ملک، مجوز اقامت (ویزای اقامت خانوادگی) دریافت می‌کنند.

همچنین بخوانید: شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مهاجرت کاری به قبرس شمالی از ایران

برای کار در قبرس شمالی، نیاز به دریافت ویزای کار با موافقت وزارت کار و تامین اجتماعی دارید. شما فقط می‌توانید توسط شرکتی که در درخواست ویزای کار ذکر شده است، استخدام شوید. سپس، کارفرما یا شرکت به نيابت از کارمند برای مجوز اقامت درخواست می‌دهد. روند رسیدگی به درخواست مجوز اقامت از طریق اشتغال حدود چهار ماه طول می‌کشد و برای یک سال اعتبار دارد.

مجوز اقامت کارآفرینی

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در قبرس شمالی را دارید، می‌توانید برای مجوز اقامت کارآفرینی اقدام کنید. برای دریافت این مجوز باید حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا در اقتصاد قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنید. پس از سرمایه‌گذاری، می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت یک ساله اقدام کنید. این مجوز قابل تمدید برای دو سال دیگر است.

اقامت از طریق ویزای دانشجویی

اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی را دارید، می‌توانید برای مجوز اقامت دانشجویی اقدام کنید. برای دریافت این مجوز باید از یک دانشگاه معتبر در قبرس شمالی، نامه پذیرش داشته باشید. پس از دریافت نامه پذیرش می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت یک ساله اقدام کنید. این مجوز قابل تمدید برای مدت تحصیل شما است.

اقامت بازنشستگی

اگر بازنشسته هستید و بیش از ۶۰ سال سن دارید، می‌توانید برای مجوز اقامت بازنشستگی اقدام کنید. برای دریافت این مجوز باید ثابت کنید که درآمد کافی برای تامین مخارج خود در قبرس شمالی را دارید. پس از اثبات تمکن مالی، می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت یک ساله اقدام کنید. این مجوز قابل تمدید برای یک سال دیگر است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران به روش انتخابی شما برای اقامت بستگی دارد. با این حال، به طور کلی مدارک زیر برای همه روش‌ها مورد نیاز است.

باید مدارک هویتی خود را برای هر نوع ویزا براساس زیر مشخص کنید:

  • گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده از تاریخ ورود به قبرس شمالی
  • دو قطعه عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید
  • کپی شناسنامه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت از پزشک معتبر مبنی بر عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار

علاوه بر مدارک هویتی نیاز به مدارک مالی برای نشان دادن تمکن مالی لازم است. شما باید گواهی تمکن مالی را از بانک دریافت کنید تا نشان دهد که حداقل موجودی حساب برای پوشش هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی را دارید. میزان تمکن مالی بستگی به نوع مجوز اقامت و تعداد افراد تحت تمکن دارد.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

قبرس با داشتن زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های رایج و جامعه بزرگ مهاجران اروپایی، مزایای زیادی را برای زندگی کردن ارائه می‌دهد.

قیمت‌ جذاب املاک و مستغلات در قبرس شمالی

قیمت املاک و مستغلات در مقایسه با غرب اروپا بسیار مناسب است. علاوه بر اجاره ماهانه پایین برای آپارتمان‌های مدرن شهری، قیمت خرید ملک نیز برای مهاجرانی که قصد اقامت بلندمدت دارند بسیار جذاب است. به طور متوسط، املاک در قبرس به قیمت 1400 پوند (1600 یورو) به ازای هر متر مربع به فروش می‌رسد. قیمت‌گذاری متوسط خانه در شهرهای اصلی قبرس به شرح زیر است: لیماسول با قیمت 2000 پوند (2300 یورو)، نیکوزیا با قیمت 1500 پوند (1750 یورو)، لارناکا با قیمت 1150 پوند (1350 یورو) و پافوس با قیمت 1700 پوند (2000 یورو).

هزینه پایین زندگی

هزینه زندگی در قبرس تقریباً 10 درصد ارزان‌تر از اتحادیه اروپا است. با وجود پایین بودن هزینه‌ها، کیفیت زندگی در قبرس به دلیل امنیت بالای آن، بسیار مطلوب است. هزینه پایین زندگی، بخشی از دلایلی است که سبک زندگی آرام این جزیره را برای مهاجران جذاب می‌کند و به ایجاد تعادل مثبت بین کار و زندگی کمک می‌کند.

مزایای مالیاتی

ساکنان قبرس از مزایای مالیاتی برخوردار هستند. مالیات بر درآمد استاندارد در این کشور با میزان 12.5 درصد، پایین‌ترین نرخ در کل اروپا است. علاوه بر این، مالکان املاک می‌توانند از کاهش مالیات برای املاک شخصی خود بهره‌مند شوند. مالیات بر ارزش افزوده (VAT) از 19 درصد به 5 درصد کاهش می‌یابد. تنها هزینه سالانه‌ای که مالکان باید پرداخت کنند، عوارض شهرداری است که مبلغ آن بین 50 تا 130 یورو متغیر است. در قبرس مالیات سالانه بر املاک وجود ندارد.

خدمات درمانی با کیفیت بالا

خدمات بهداشتی با کیفیت بالا، یکی از دلایل اصلی محبوبیت قبرس در بین مهاجران است. از جمله محبوب‌ترین خدمات درمانی برای خارجیان می‌توان به لقاح مصنوعی (IVF)، دندانپزشکی، ارتوپدی و قلب اشاره کرد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی قبرس در سال 2023 در رتبه 29 جهان قرار گرفت که از بریتانیا، کانادا، یونان و پرتغال پیشی گرفته است.

دریافت آسان مجوز اقامت

فرآیند اخذ مجوز اقامت برای مهاجرانی که قصد نقل مکان به قبرس را دارند، سریع و کارآمد است. اولین قدم دریافت گواهی ثبت خارجیان است که حدود 2 هفته طول می‌کشد. پس از آن، مهاجران می‌توانند ظرف 3 تا 8 هفته، کارت شناسایی اقامت دریافت کنند. سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند طی 3 تا 6 ماه اقامت دائم را دریافت کنند که باعث سرعت بخشیدن به مهاجرت به قبرس شمالی از ایران می شود.

آب و هوای مدیترانه‌ای

قبرس از آب و هوای مدیترانه‌ای گرم و آفتابی با تابستان‌های طولانی و گرم و زمستان‌های کوتاه و معتدل برخوردار است. این آب و هوا برای بسیاری از مردم جذاب است و فرصت‌های زیادی برای فعالیت‌های در فضای باز مانند پیاده‌روی، شنا و ورزش‌های آبی را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: قوانین کشور قبرس شمالی ۲۰۲۴

معاملات ملکی در قبرس شمالی برای ایرانیان

با خرید ملک در قبرس شمالی می‌توانید برای ویزای اقامت یک ساله اقدام کنید. این ویزا قابل تمدید است، به شرطی که همچنان مالک ملک باشید.

برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس شمالی، حداقل میزان سرمایه‌گذاری مشخص نشده است، اما حداقل متراژ باید ۱۷ متر مربع باشد. همچنین، ملک فقط باید برای اهداف مسکونی استفاده شود. در صورتی‌که با یک ملک تجاری برای مجوز اقامت درخواست دهید، ممکن است درخواست شما رد شود.

تنها یک مالک از میان چند مالک یک زمین می تواند اقامت دریافت کند. البته اعضای خانواده، فرزندان زیر سن قانونی و همسر مالک ملک نیز می‌توانند اقامت دریافت کنند. بنابراین یکی از روش‌های مهاجرت خانواده به قبرس شمالی از ایران خرید ملک در این کشور مدیترانه‌ای است.

اگر خانه را با قراردادی خریده‌اید که نیاز به اقساط ماهانه منظم دارد، شرایط ممکن است تغییر کند. برای داشتن شرایط دریافت ویزا و مهاجرت به قرس شمالی از ایران مالک باید نشان دهد که به اندازه کافی برای پرداخت تمام اقساط پول دارد. کل پس‌انداز به همراه قسط ماهانه باید سه برابر حداقل دستمزدشان باشد. همچنین، حداقل باید یک‌ سوم از قیمت فروش را پرداخت کرده باشند.

لازم به ذکر است که ویزای اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک، حق کار یا تجارت را به شما نمی‌دهد. اتباع خارجی برای انجام هرگونه کسب‌وکاری باید برای مجوز کار اقدام کنند.

همچنین، مجوز اقامتی که توسط قبرس شمالی صادر می‌شود، حق زندگی در ترکیه را به شما نمی‌دهد، اما می‌توانید بدون ویزا به این کشور سفر کنید.

همچنین بخوانید: شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

اطلاعات اقتصادی برای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

اگر بخواهید مهاجرت به قبرس شمالی داشته باشید نیاز هست که از هزینه‌های خود مطلع باشید.

قیمت خرید ویلا در قبرس شمالی

منطقه مساحت قیمت (پوند استرلینگ)
 نیکوزیا  300 متر مربع 150.000
 ناحیه گیرنه  300 متر مربع 400.000
 فاماگوستا  300 متر مربع 200.000
 فاماگوستا (اسکله)  300 متر مربع 350.000

قیمت خرید آپارتمان در قبرس شمالی

منطقه مساحت قیمت (پوند استرلینگ)
 نیکوزیا  70-80 متر دو خوابه 60.000
 ناحیه گیرنه  70-80 متر دو خوابه 130.000
 فاماگوستا  70-80 متر دو خوابه 70.000
 فاماگوستا (اسکله)  70-80 متر دو خوابه 150.000

هزینه‌های زندگی و تحصیل در قبرس شمالی (یورو)

دسته بندی هزینه
اجاره (آپارتمان یک خوابه، مرکز شهر) ۲۵۰ تا ۴۰۰
اجاره (آپارتمان سه خوابه، مرکز شهر) ۴۵۰ تا ۸۰۰
غذا (غذا در رستوران) ۱۰
مواد غذایی (هفته‌ای) ۲۵ تا ۵۰
حمل و نقل عمومی (بلیط تک سفره) ۱
تاکسی (سفر ۱۰ دقیقه‌ای) ۵
خدمات شهری (آب و برق، آپارتمان کوچک) ۵۰ تا ۸۰
اینترنت (پرسرعت) ۳۰ تا ۵۰
شهریه (کارشناسی) ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰
شهریه (کارشناسی ارشد) ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰

همچنین بخوانید: وضعیت اقتصادی قبرس شمالی

جمع بندی

قبرس شمالی، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و همچنین هزینه‌های پایین زندگی، به مقصدی جذاب برای مهاجران، به ویژه ایرانیان تبدیل شده است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به قبرس شمالی از ایران وجود دارد، از جمله مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری. در این مقاله به بررسی تمامی روش‌ها پرداختیم.

می توانید سوالات خود را در مورد اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک را از مشاورین متخصص و مسقر در قبرس شمالی بپرسید. فقط کافی است که با شماره‌های موجود در سایت اورنست تماس بگیرید.

سوالات متداول در باره مهاجرت به قبرس شمالی از ایران

بهترین روش مهاجرت به قبرس شمالی از ایران چه راهی است؟

بهترین و اده ترین روش مهاجرت به قبرس شمالی ازایان از طریق خرید ملک است. هیچ حداقل ارزشی برای ملک شما تعیین نشده است. شما با خرید ملک می توانید اقامت را برای خود و سایر اعضاء خانواده خود دریافت کنید.

آیا برای مهاجرت به قبرس شمالی به زبان ترکی استانبولی نیاز دارم؟

اگر قصد دارید در قبرس شمالی کار کنید یا تحصیل کنید، یادگیری زبان ترکی استانبولی ضروری است. با این حال، اگر فقط برای زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنید، می‌توانید بدون دانستن زبان ترکی هم زندگی کنید.

آیا در قبرس شمالی جامعه ایرانیان وجود دارد؟

بله، در قبرس شمالی جامعه ایرانیان نسبتاً بزرگی وجود دارد. این امر می‌تواند به شما در احساس راحتی بیشتر در این کشور و یافتن دوستان جدید کمک کند.

نوشتهٔ پیشین
خرید ملک در قبرس یا گرجستان
نوشتهٔ بعدی
قوانین ملکی در قبرس شمالی برای ایرانیان
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟