درآمد در قبرس شمالی

درآمد در قبرس شمالی برای مشاغل مختلف برای ایرانیان

قبرس شمالی با سواحل زیبا، آب و هوای مدیترانه‌ای و هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، به مقصد جذابی برای مهاجران تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای مهاجران به این کشور مطرح می‌شود، میزان درآمد در قبرس شمالی است.

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر درآمد در قبرس شمالی، میانگین حقوق در مشاغل مختلف و نکاتی برای افزایش درآمد در این کشور می‌پردازیم.

با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد درآمد در قبرس شمالی به دست آورید و برای مهاجرت به این کشور برنامه‌ریزی کنید.

حداقل درآمد در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۴

حداقل درامد در قبرس شمالی معادل ۲۴ هزار لیر ترکیه خالص تعیین شده است. صادق قدرخان گردی اوغلو، وزیر کار و تامین اجتماعی TRNC اعلام کرد که حداقل دستمزد که از اول ژانویه ۲۰۲۴ در قبرس شمالی اجرایی خواهد شد، در دومین نشست به اتفاق آرا تعیین شد.

اردی اوغلو با بیان اینکه حداقل دستمزد جدید که از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجرا می‌شود، ۲۴ هزار لیر ترکیه در ماه خالص و ۲۷ هزار و ۵۸۷ لیر ترکیه ناخالص است. همچنین، خاطرنشان کرد که حداقل دستمزد ساعتی ۱۵۹.۱۵ لیر ترکیه، روزانه ۱۲۷۳.۲۴ لیر و هفتگی ۶۳۶۶.۲۳ لیر تعیین شده است.

گاردی اوغلو خاطرنشان کرد که هیئت وزیران قبرس شمالی حدود سه هفته پیش تصمیم گرفتند حداقل دستمزد در TRNC را هر ۴ ماه یکبار تعیین کنند.

ایرانیان برای کار در قبرس شمالی به مجوز کار نیاز دارند. کارفرمایان می‌توانند برای مجوز کار به نيابت از شما درخواست دهند.

البته که حقوق و دستمزد در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق کار

اگر حداقل به مدت هفت سال در قبرس شمالی کار کرده باشید و سابقه کیفری نداشته باشید، ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت از طریق کار شوید. برای درخواست این نوع اقامت، نیاز به مدارکی است که ثابت کند در قبرس شمالی کار کرده و اقامت داشته‌اید.

شرایط بازار کار در قبرس شمالی چگونه است؟

شرایط بازار کار در قبرس شمالی

بازار کار در قبرس شمالی در حال رشد است، به خصوص در بخش‌های گردشگری، ساخت و ساز و املاک و مستغلات. البته نرخ بیکاری در قبرس در دسامبر ۲۰۲۳ به ۶.۱۰ درصد افزایش یافت، در حالی که رقم گزارش شده قبلی در نوامبر ۲۰۲۳، ۵.۹۰ درصد بود.

درادامه فرصت کاری که بیشترین تقاضا را از سوی کارفرما دارند را بررسی می‌کنیم:

  • گردشگری: این بخش بزرگترین بخش اقتصاد قبرس شمالی است و فرصت‌های شغلی زیادی در هتل ها، رستوران ها، آژانس‌های مسافرتی و سایر مشاغل مرتبط با گردشگری ارائه می‌دهد.
  • ساخت و ساز: با رونق ساخت و ساز در قبرس شمالی، تقاضا برای کارگران ساختمانی، مانند نجاران، لوله کش ها، برقکاران و بنّاها وجود دارد.
  • املاک و مستغلات: با افزایش تقاضا برای خرید ملک در قبرس شمالی، فرصت‌های شغلی برای مشاوران املاک، وکلا و سایر متخصصان مرتبط با املاک و مستغلات وجود دارد.
  • سایر بخش ها: فرصت‌های شغلی در سایر بخش‌ها مانند کشاورزی، آموزش، بهداشت و درمان و خدمات مالی نیز وجود دارد.

بازار کار در قبرس شمالی در حال رشد است، اما رقابت برای شغل می‌تواند بالا باشد. با داشتن مهارت‌های مورد تقاضا، تسلط به زبان ترکی استانبولی و شبکه سازی، می‌توانید شانس خود را برای پیدا کردن شغل در قبرس شمالی افزایش دهید.

اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط هستید، پیدا کردن کار آسان‌تر خواهد بود. اگر مهارت و تخصص داشته باشید و بتوانید در صعت خود ارتباطات خوبی شکل دهید می‌توانید امیدوار به یافتن شغل مورد نظرتان در قبرس شمالی باشید. همچنین از وب‌سایت‌های کاریابی مانند Jobnet24  وKibris Emlak Center نیز می‌توانید برای جستجوی شغل استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص وضعیت کار در قبرس شمالی روی لینک کلیک کنید.

متوسط میزان هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی چگونه است؟

جمهوری ترک نشین قبرس (TRNC) یکی از ارزان‌ترین کشورهای ساحلی مدیترانه است. در مقایسه با هزینه‌های زندگی در آمریکای شمالی، انگلستان یا شمال اروپا، این منطقه بسیار به‌صرفه است. با این حال، به دلیل هجوم گردشگران و ساکنان مهاجر، هزینه‌ها به تدریج در حال افزایش است.

در این بخش، نحوه مقایسه هزینه زندگی در گیرنه، محبوب‌ترین مقصد برای مهاجران در قبرس شمالی با شهرهای شمال اروپا و آمریکای شمالی آورده شده است:

  • خرید و اجاره ملک در مقایسه با هر جای دیگری در مدیترانه به طور قابل توجهی ارزان‌تر است.
  • اگر برای خرید میوه و سبزیجات به بازارهای محلی مراجعه کنید، از قدرت خرید خود شگفت زده خواهید شد. با این حال، محصولات وارداتی گران هستند، زیرا فقط از طریق ترکیه قابل حمل و نقل هستند و مشمول مالیات‌های سنگین می‌شوند.
  • غذا خوردن در رستوران نیز ارزان است، به خصوص اگر بتوانید رستوران‌های محلی کوچک را دور از مناطق توریستی پیدا کنید.

هزینه‌های مسکن در قبرس شمالی

هزینه مسکن بسته به موقعیت، اندازه و نوع اقامت متفاوت است. اجاره آپارتمان بسته به منطقه و امکانات رفاهی، می‌تواند از حدود ۴۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار در ماه متغیر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در قبرس شمالی با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید.

هزینه غذا و خواروبار

هزینه مواد غذایی به طور کلی معقول است. بازارها و سوپرمارکت‌های محلی محصولات تازه و اقلام ضروری را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند. هزینه هفتگی مواد غذایی برای یک نفر ممکن است به پایین‌ترین حد ۶۰ دلار برسد.

هزینه رستوران رفتن

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط ​​ممکن است حدود ۲۵ تا ۴۰ دلار برای هر نفر باشد. رستوران‌های محلی و غذاهای سنتی قبرسی می‌توانند به صرفه‌تر باشند.

قبوض و خدمات

هزینه خدمات ضروری مانند برق، آب و گرمایش برای یک آپارتمان معمولی ممکن است در مجموع حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در ماه باشد.

خدمات اینترنت با متوسط هزینه حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار در ماه در دسترس است.

ماشین و حمل و نقل

داشتن ماشین در قبرس شمالی ضروری است. شما برای کاوش در جزیره نیاز دارید آزادانه بدون حمل‌ونقل عمومی به هرایی که می‌خواهید بروید.

به دلیل مالیات‌های وارداتی، خودرو در قبرس شمالی گران است.

خودروهای وارداتی از اروپا بر اساس ارزش خودرو مشمول مالیات ۴۰.۴ درصد و خودروهای کشورهای غیراروپایی مشمول مالیات ۶۵.۱۲ درصد می‌شوند.

علاوه بر این، همه خودروهای وارداتی مشمول هزینه‌های یک بار مصرف هستند که بسته به حجم موتور متفاوت است.

اکثر مهاجران برای پایین نگه داشتن هزینه ها، خودروهای دست دوم کوچک خریداری می‌کنند.

میانگین درآمد در مشاغل مختلف در قبرس شمالی

طبق اطلاعاتی که در سایت europetutor  آمده است، میانگین درامد در قبرس شمالی برای مشاغل مختلف در قبرس شمالی به صورت زیر است.

عنوان شغل میانگین درآمد ماهانه (لیر)
حقوق پایه کارگری 24000
حقوق پایه کارمندان 34430
کارمندان اداری 36870
کارمند دولتی با تحصیلات عالی 39975
معلم 42170
پزشک عمومی 65959
پزشک متخصص 76450

حداقل حقوق در قبرس شمالی 24,000 لیر ترکیه در ماه است. این رقم برای کارگران و کارمندان ساده در نظر گرفته می‌شود.

کارمندان دولتی با افزایش تحصیلات، افزایش حقوق نیز دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، معلمان به طور متوسط 42,170 لیر در ماه و پزشک عمومی 65,959 لیر در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی 5.31 درصد افزایش یافته است. به همین دلیل، درامد در قبرس شمالی برای بسیاری از مشاغل نیز افزایش یافته است.

البته حقوق در شهرهای بزرگ مانند نیکوزیا و گیرنه معمولاً بیشتر از شهرهای کوچکتر است. همچنین، تسلط به زبان ترکی می‌تواند در پیدا کردن شغل و دریافت حقوق بیشتر کمک کند.

عوامل موثر در میزان درامد در قبرس شمالی

عوامل متعددی بر میزان درامد در قبرس شمالی تاثیر می‌گذارند که می‌توان آنها را به دو دسته کلی عوامل شغلی و عوامل فردی تقسیم کرد:

عوامل شغلی موثر بر میزان درآمد عبارتند از:

  • نوع شغل: اگر شغل نیاز به مهارت و تخصص بالا داشته باشد، مانند پزشکی، مهندسی و حقوق، معمولاً درآمد بیشتری نسبت به مشاغل ساده‌تر دارند.
  • سطح تجربه: اگر تحربه کاری مرتبط داشته باشید، شانس دریافت حقوق و مزایای بیشتری را دارید.
  • تحصیلات: داشتن مدارک تحصیلی مرتبط با شغل، می‌تواند در افزایش حقوق و مزایا موثر باشد.
  • شهر موردنظر: برخی از شهرهای قبرس شمالی، مانند نیکوزیا و گیرنه، به دلیل هزینه‌های زندگی و تقاضای بیشتر برای کار، سطح حقوق و دستمزدها نیز به طور کلی بالاتر است.
  • بزرگی شرکت کارفرما: شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی معمولاً حقوق و مزایای بیشتری نسبت به شرکت‌های کوچک و محلی ارائه می‌دهند.

عوامل فردی که بر میزان درآمد شما تاثیر می‌گذارند، عبارتند از:

  • مهارت‌های زبانی: تسلط به زبان ترکی، به عنوان زبان رسمی قبرس شمالی، می‌تواند در پیدا کردن شغل و افزایش حقوق و دستمزد موثر باشد.
  • مهارت‌های نرم: مهارت‌هایی مانند ارتباطات قوی، کار تیمی و حل مسئله، می‌توانند در افزایش شانس استخدام و ارتقای شغلی و به تبع آن افزایش درآمد موثر باشند.

علاوه بر این موارد، نرخ تورم و وضعیت اقتصادی قبرس شمالی نیز می‌تواند بر میزان درآمد افراد تاثیر بگذارد.

جمع بندی

در نهایت، اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی و کار در این کشور را دارید، تحقیق در مورد درامد در قبرس شمالی و انتخاب شغل مناسب با توجه به مهارت‌ها و تجربه خود بسیار مهم است. در این مسیر مشاورین اورنست در کنار شما هستند تا بتوانید از بهترین روش هم به درآمد و هم اقامت قبرس شمالی دست پیدا کنید. فقط کافی است که با شماره‌های نوشته شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان متخصصین باتجربه و آگاه ما بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد درامد در قبرس شمالی

 حداقل حقوق در قبرس شمالی چقدر است؟

حداقل حقوق در قبرس شمالی در سال 2024، 24,000 لیر ترکیه در ماه است.

 برای افزایش درآمد در قبرس شمالی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

برای افزایش درآمد در قبرس شمالی می‌توانید اقداماتی مانند کسب مهارت‌های جدید، ارتقای سطح تحصیلات، انتقال به شهر بزرگ‌تر، تغییر شغل و کارآفرینی انجام دهید.

 بهترین مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی کدامند؟

برخی از بهترین مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی عبارتند از، پزشکی، مهندسی، وکیل، دندانپزشک،  داروساز و  حسابدار.

 شرایط مهاجرت به قبرس شمالی برای کار چیست؟

برای مهاجرت به قبرس شمالی برای کار، نیاز به دریافت ویزای کار دارید. برای دریافت ویزای کار، باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در قبرس شمالی داشته باشید.

نوشتهٔ پیشین
راهنمای کامل خرید زمین در قبرس شمالی
نوشتهٔ بعدی
قبرس شمالی بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
خرید-آپارتمان-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟