صفر تا 100 تحصیل در قبرس شمالی

صفر تا 100 تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی جزیره‌ای دارای آب و هوای شگفت انگیز، تاریخ غنی، میراث فرهنگی و آموزش عالی با کیفیت بالا است. امروزه در قبرس شمالی دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که تقریباً یکصد هزار دانشجو از کشورهای مختلف در آنها تحصیل می‌کنند و این تعداد هر ساله به سرعت در حال رشد است. از آنجا که آموزش برای خارجی‌ها در قبرس شمالی به زبان انگلیسی انجام می‌شود، متقاضیان تحصیل در قبرس شمالی باید به این زبان تسلط بالایی داشته باشند. روند آموزشی به شما امکان می‌دهد تا با سیستم آموزشی غرب آشنا شوید، که دارای جنبه‌های مثبت بالایی است.

مدارس این کشور با دانشگاه‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، لهستان و غیره ارتباط نزدیک دارند. همه دانشگاه‌های قبرس شمالی توسط وزارت آموزش ترکیه معتبر شناخته شده و در سراسر جهان شناخته شده‌اند. بیش از 7 دانشگاه در این جزیره شگفت انگیز وجود دارد. همه دانشگاه‌ها دارای پردیس‌های خوش ساخت هستند و همه شرایط برای یادگیری و زندگی مهیا است. آب و هوا در این جزیره معتدل است، در زمستان دما در حدود + 10-15 درجه است.

قیمت املاک و مستغلات به دلیل تقاضای زیاد دائما در حال رشد است. به خصوص قیمت آپارتمان‌های نزدیک دریا که در تمام طول سال اجاره داده می‌شوند. علاوه بر این، در صورت داشتن سرمایه می‌توانید از ویلاهای مجهز استفاده کنید. موسسات آموزش عالی قبرس با دانشگاه‌های کشورهای دیگر توافق نامه امضا کرده‌اند. یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه بین المللی قبرس در لفکوزا (نیکوزیا) محسوب می‌شود.

پایتخت شهر لفکوزا (نیکوزیا) است. دارای فرودگاهی کاملاً فعال است که تمام پروازها به این جزیره از طریق شهرهای ترکیه مانند آنکارا، استانبول، ازمیر، آدانا، آنتالیا و … انجام می‌شود. پروازها و بلیط‌های ارزان قیمت زیادی وجود دارد، بنابراین شما همیشه و به راحتی می‌توانید در هر زمان به این کشور سفر کنید. واحد پول رسمی این کشور لیره ترکیه است. ساکنان ترکی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

چرا باید در قبرس شمالی تحصیل کرد؟

دبیرستان‌های قبرس شمالی به زبان انگلیسی و ترکی دروس خود را ارائه می‌دهند. کل فرآیند آموزشی در بالاترین سطح سازمان یافته است. دانشجویان خارجی می‌توانند در اوقات فراغت خود کار کنند. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور به دنبال شغل‌های مناسب هستند تا هم با مردم جزیره ارتباط برقرار کنند و هم در کنار تحصیل به کسب درآمد بپردازند. همین امر باعث کاهش هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی می‌شود.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی برای خارجی‌ها:

  • تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی بر اساس استانداردهای مدرن اروپا طراحی شده‌اند، بنابراین این یک فرصت عالی برای دریافت آموزش پیشرفته با قیمت مناسب است.
  • یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی این است که مدارک دانشگاهی این کشور توسط کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده شناخته شده هستند، بنابراین پس از آموزش می‌توانید به راحتی در یک شرکت بین المللی استخدام شوید.
  • رشته‌های تخصصی بسیار متنوع در دانشگاه‌ها، که به شما امکان می‌دهد تحصیلات عالی داشته باشید.
  • قبرس یک جزیره توریستی امن است، بنابراین زندگی در اینجا راحت و بدون مشکل است.
  • شهروندان سایر کشورها در قبرس شمالی به زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، بنابراین این فرصت خوبی برای بهبود مهارت‌های زبان خارجی آنها است.

تحصیلات عالی در قبرس شمالی یک فرصت عالی برای افراد خارجی است، زیرا فارغ التحصیلان دانشگاه‌های قبرس مدرکی را دریافت می‌کنند که در سراسر جهان معتبر است و حق استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی برجسته را فراهم می‌کند. نکات مهم بسیاری برای انتخاب دانشگاه‌های قبرس وجود دارد که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

برای جذب و افزایش تعداد دانشجویان از کشورهای دیگر، دانشگاه ها 50٪ کمک هزینه و تخفیف در صورت وجود دو دانشجو از یک خانواده را ارائه می‌دهند، همچنین اگر گواهینامه‌هایی در مسابقات بین المللی و محلی دارید می‌توانید با استفاده از آن‌ها تخفیف بگیرید. مزایای تحصیل در قبرس شمالی انگیزه‌ای برای خارجی‌ها ایجاد می‌کند و بسیاری از آنها درخواست خود را برای دریافت تخفیف و کمک هزینه تحصیل در قبرس شمالی به دانشگاه ارائه می‌دهند. دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنند که دانشجویان یک بسته کامل شهریه را انتخاب کنند که شامل هزینه تحصیل، خوابگاه، سه وعده غذایی در سال و بیمه درمانی است. هنگام انتخاب چنین بسته‌هایی، هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی، 2 یا 3 برابر کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید هزینه‌های شهریه، اقامت در قبرس شمالی و … را جداگانه پرداخت کنید اما این مزیتی است که برای دانشجویان خارجی ارائه می‌شود. بسیاری از دانشجویان برای سال‌های اول تحصیل ترجیح می‌دهند از این بسته‌ها استفاده کنند.

هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف متفاوت است اما گران‌ترین تخصص‌ها در همه کشورها رشته‌های پزشکی هستند. بقیه تخصص‌ها با توجه به شرایط و کیفیت آموزش قیمت‌های مناسبی دارند. کیفیت آموزش به زبان انگلیسی با دانشگاه‌های اروپا تفاوتی ندارد. شهروندان منطقه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

واحد پول شهریه دانشگاه‌های قبرس اکثرا دلار است. حداقل شهریه 1400 دلار در سال است. هر دانشگاهی هر ساله یک سیستم تخفیف منحصر به فرد ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هنگام تحصیل برای پیشرفت تحصیلی به نمایندگی از دانشگاه در مسابقات ورزشی شرکت کرده و تخفیف در تحصیل دریافت کنید.

فرصت‌های زیادی برای پیشرفت شما وجود دارد، مهم‌ترین نکته این است که هنگام تحصیل یاد بگیرید و متفاوت باشید. برخی از دانشجویان تا 100٪ تخفیف شهریه دریافت می‌کنند و در طول تحصیل فقط هزینه اتاق را پرداخت می‌کنند. دانشجویان می‌توانند با ثبت نام در موسسات آموزش عالی قبرس شمالی، چنین موقعیت بی‌نظیری را به دست آورند.

دانشگاه‌های قبرس شمالی

تعداد موسسات آموزش عالی هر ساله در حال افزایش است. در این جزیره، حدود ده دانشگاه عالی وجود دارد. همه آنها دروس را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاه‌ها به عنوان شعبه دانشگاه‌های معروف و بقیه به عنوان دانشگاه‌های مستقل افتتاح شدند. مدارس این کشور زیرساخت‌های عظیمی دارند که شامل ساختمان‌های مدرن برای دانشکده‌ها، خوابگاه‌های راحت، کتابخانه بزرگ، سالن‌های ورزشی، استخرها، کافه‌ها، استادیوم‌های فوتبال و موارد دیگر است.
همه شرایط برای یادگیری و پیشرفت راحت فراهم شده است. ورزشگاه‌ها و استخرهای شنا مکان‌های مورد علاقه دانشجویان بعد از مدرسه هستند. یکی از دانشگاه‌های شناخته شده در این کشور دانشگاه بین المللی قبرس است. این دانشگاه ترکیبی از کیفیت، شهریه معقول و مدرک بین المللی را ارائه می‌دهد. تعداد دانشجویان خارجی سالانه در حال افزایش است. عوامل بسیار زیادی برای این رشد وجود دارد.

در طول دوره تحصیل، دانشجویان خارجی فرصت دریافت حداکثر تخفیف در هزینه تحصیل در قبرس شمالی و دریافت کیفیت بالای تحصیل دارند. این دانشگاه هر ساله در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت می‌کند و با افتخار برنامه‌های درسی و فرصت‌های خود را ارائه می‌دهد.

دانشگاه دیگری که شایسته توجه است، دانشگاه خاورنزدیک (Near East) در لفكوشا است. در این دانشگاه تخصص‌های پزشکی مانند پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر موارد ارائه می‌شود. این دانشگاه دارای یک کتابخانه زیبا و بزرگ‌ترین استخر شنای جزیره است. از میان دانشکده‌های معروف می‌توانید جهانگردی، اقتصاد، نفت و گاز، معماری، طراحی، هنر، فیلم و تلویزیون، تخصص‌های رایانه، زبان‌های خارجی، ترجمه، فلسفه و بسیاری از برنامه‌های آموزشی دیگر را انتخاب کنید. چندین موسسه آموزشی در شهر Girne در نزدیکی پایتخت مانند دانشگاه هوانوردی و دریانوردی، دانشگاه آمریکایی جیرن و بسیاری از این دانشگاه‌ها واقع شده‌اند.

در شهر فاماگوستا نیز دانشگاه‌هایی وجود دارد. با افزایش درخواست‌ها، تعداد مدارس آموزشی در این جزیره در حال افزایش است. بسیاری از دانشگاه‌های کشور مدارس متوسطه خاص خود را دارند که آموزش آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. کیفیت آموزش در سطح بالایی ارائه شده و بعد از مدرسه، می‌توانید به راحتی نه تنها در دانشگاه‌های قبرس شمالی، بلکه در آمریکا و انگلیس نیز ثبت نام کنید.

ویزای دانشجویی – ویزای ترانزیت

یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی علاقه این کشور به گردشگران و دانشجویان خارجی است، بنابراین برای آمدن به این کشور نیازی به دریافت ویزا نیست. بسته به هدف ورود، اقامت‌های خاصی در این جزیره وجود دارد. تمام پروازها به قبرس شمالی از طریق فرودگاه‌های ترکیه انجام می‌شود. برای ورود به قبرس در صورت نیاز به ویزا برای ورود به ترکیه، ویزای ترانزیت مورد نیاز است.

شهروندان کشورهایی که حق ورود بدون ویزا به ترکیه را دارند، برای پرواز به قبرس شمالی از طریق ترکیه نیازی به دریافت ویزای ترانزیت ندارند و اگر نیاز به گرفتن ویزای ترانزیت داشته باشند، باید دعوت نامه دانشگاه و گذرنامه بین المللی دریافت کنید. شما در سفارت ترکیه در کشور خود ویزا دریافت خواهید کرد که برای این کار باید تمام مدارک لازم را داشته باشید.

چندین کشور که شهروندان آنها حق دارند بدون ویزای ترانزیت به قبرس شمالی بیایند: آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، روسیه، اوکراین، گرجستان، قرقیزستان، تاجیکستان، مولداوی، تونس و برخی دیگر از کشورها.

دریافت ویزای ترانزیت برای کشورهای دیگر کار دشواری نیست. به عنوان مثال، یک شهروند پاکستانی که می‌خواهد در دانشگاه‌های قبرس شمالی ثبت نام کند، ابتدا باید از دانشگاه دعوت نامه دریافت کند، سپس هزینه تحصیل در قبرس شمالی را بپردازد و سپس سند ثبت نام را دریافت کند و همراه با گذرنامه و همراه با این سند به ترکیه بفرستد. برای پرواز به قبرس باید به سفارت مراجعه کرده و ویزای ترانزیت را از طریق قلمرو ترکیه دریافت کنید. در هر صورت، قبل از ورود به این کشور شما باید یک دعوت نامه برای تحصیل در دانشگاه دریافت کنید. در این دعوت نامه اطلاعات مربوط به دانشکده، هزینه تحصیل در قبرس شمالی و سایر اطلاعات مفید ارائه خواهد شد. پس از دریافت دعوت نامه، مطمئن خواهید شد که به دانشکده مورد نظر وارد می‌شوید و پس از پرداخت از طریق بانک مبلغ مندرج در دعوتنامه، سند ثبت نام در دانشگاه دریافت خواهید کرد.

دانشکده گردشگری در قبرس شمالی

آب و هوای معتدل، دریا، سواحل و موارد دیگر در قبرس سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توان با اطمینان گفت که قبرس مکانی بی‌نظیر برای دریافت این تخصص و فرصتی عالی برای کسب تجارب گسترده در زمینه گردشگری است. دانشگاه‌ها با هتل‌های جزیره ارتباط نزدیک دارند. دانشجویان بین المللی در این هتل‌ها دوره کارآموزی می‌گذرانند و پس از سال اول تحصیل می‌توانند در وقت آزاد خود پس از تحصیل در شغل مورد نظر استخدام شوند.

این دانشگاه‌ها دو تخصص مختلف ارائه می‌دهند: گردشگری و مدیریت هتل. این دانشکده‌ها دارای دانشجویان زیادی هستند و هر ساله تعداد متقاضیان آن‌ها در حال افزایش است. در این کشور قیمت‌ها به مراتب کمتر از تحصیل در شهرهای بزرگ ترکیه است و محل اقامت در مقایسه با استانبول، آنکارا، ازمیر و غیره ارزان‌تر است.

فارغ التحصیلان دانشگاه قبرس می‌تواند به راحتی در زمینه گردشگری در قبرس و ترکیه کار پیدا کند. با توجه به این واقعیت که ترکیه از نظر تعداد گردشگر یکی از کشورهای پیشرو در جهان است، درک نیاز هتل‌ها به متخصصان صلاحیت‌دار دشوار نیست. آموزش به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شود. شهریه یکسان است، اما تمایل بیشتری به یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان وجود دارد، زیرا انگلیسی زبان بین المللی ارتباطات است. با انتخاب قبرس شمالی برای این حرفه، شما انتخاب درستی برای آینده خواهید داشت. همه موسسات آموزشی در قبرس برنامه‌های گردشگری را ارائه می‌دهند، زیرا تقاضای این امر وجود دارد.

تخصص‌های پزشکی در قبرس شمالی

پزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است. با توجه به تعداد زیادی از افرادی که مایل به ثبت نام در دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور هستند، رقابتی بالا برای پذیرش در دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و دارویی وجود دارد. در همین ارتباط موسسات آموزشی در تلاشند تا تخصص‌های پزشکی را ارائه دهند. دانشگاه‌های قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همه موسسات آموزشی جزیره نمی‌توانند این رشته‌ها را ارائه دهند. مشهورترین دانشگاه در این زمینه دانشگاه خاورمیانه است که بیمارستان مدرن خود را دارد. این بیمارستان، بزرگترین بیمارستان در جزیره است. بیمارستان دانشگاه مجهز به تجهیزات مدرن، بخش‌های مجهز و تمیز برای بیماران و ویزیتورها است که پزشکان با مهارت از سراسر جهان جذب می‌شوند.

آموزش ارائه شده در پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … به زبان انگلیسی یا ترکی ارائه می‌شود. هزینه آموزش به زبان انگلیسی گران‌تر از ترکی است. هزینه تحصیل در پزشکی 20000 دلار در سال، دندانپزشکی 12000 دلار در سال و داروسازی 8000 دلار در سال است. پرداخت شهریه در دو مرحله، هنگام پذیرش و قبل از شروع ترم دوم انجام می‌شود. دانشجویان خارجی هر آنچه برای آموزش با کیفیت بالا لازم است دریافت می‌کنند. دوره‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌شود. هر هفته از مدرسین دانشگاه‌های مختلف ترکیه و خارج از کشور برای سخنرانی دعوت می‌شود. آنها تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، سخنرانی‌ می‌کنند و به سوالات دانشجویان خارجی پاسخ می‌دهند.

ورود به این دانشگاه به دلیل هزینه بالا دشوار است. این دانشگاه بسیار گسترده است به همین دلیل شما می‌توانید با دانشجویانی از لهستان، بلغارستان، آلمان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، عربستان سعودی، کویت، نیجریه، زیمبابوه، غنا، هند، پاکستان، تانزانیا، اردن و غیره ملاقات کنید.

درجه‌های تحصیلی ارائه شده

در شمال قبرس، آموزش عالی در هر دو نوع موسسه دولتی و خصوصی ارائه می‌شود. هر دانشگاه متشکل از دانشکده‌ها و مدارسی است که برنامه‌های تحصیلی و مقاطع مختلف دیگر را به شرح زیر ارائه می‌دهند:

  • فوق دیپلم: مدرک کاردانی پس از اتمام موفقیت آمیز دو سال تحصیل در دانشگاه تمام وقت اعطا می‌شود. درجات کاردانی به طور کلی ماهیتی عملی دارند و دانشجویانی که با معدل مناسب فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند به یک دوره کارشناسی مربوطه منتقل شوند.
  • مدرک کارشناسی: مدرک لیسانس چهار ساله است. برنامه‌ها شامل دوره‌های تدریس شده، کارهای آزمایشگاهی و آموزشی و همچنین یک پروژه فارغ التحصیلی، بسته به رشته تحصیلی می‌باشد.
  • مدرک کارشناسی ارشد: دوره‌های کارشناسی ارشد به طور معمول سه تا چهار ترم هستند و به تکمیل پایان نامه نیاز دارند. مدارک کارشناسی ارشد بدون عنصر پایان نامه نیز ارائه می‌شود که شامل اتمام 10 دوره تحصیلات تکمیلی و ارائه یک پروژه است.
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی: کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی معمولاً در سه ترم به پایان می‌رسد. تجربه حرفه‌ای قبلی برای این رشته یک مزیت محسوب می‌شود.
  • دکترای فلسفه: مدارک دکترا نیاز به ارائه و دفاع از یک پایان نامه کتبی دارند. یک داوطلب همچنین باید دارای مقاله مرتبط با موضوع تحقیق خود در یک مجله بین المللی باشد.

شرایط عمومی پذیرش و تحصیل در قبرس شمالی

دانشجویانی که تحصیلات دبیرستان خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند، مجاز به ورود به دوره‌های کارشناسی هستند. دانشجویان خارج از کشور واجد شرایط درخواست خود را به دانشگاه ارسال می‌کنند.

مدارک لازم برای ارسال درخواست:

  • فرم درخواست
  • کپی مدارک دانشگاهی یا بیانیه فارغ التحصیلی برای ثبت نام در دوره تحصیلات تکمیلی
  • رزومه
  • بیان کوتاهی از اهداف و علایق دانش آموز
  • برخی از رشته‌های تحصیلی ممکن است نیاز به مصاحبه شخصی داشته باشند
  • دارا بودن مدارک زبان معتبر( مدارکی مانند آیلتس و تافل توسط دانشگاه‌های این کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرند)

دانشگاه‌های زیر در بین دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب هستند:

  • دانشگاه خاور نزدیک
  • دانشگاه مدیترانه شرقی
  • موسسه بین‌المللی مدیریت قبرس
  • دانشکده پزشکی مولکولی قبرس
  • دانشگاه آمریکایی گیرنه
نوشتهٔ پیشین
غذاهای معروف قبرس شمالی
نوشتهٔ بعدی
وضعیت کار در قبرس شمالی چگونه است؟
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟