سند مالکیت ملک در قبرس شمالی

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی چگونه است؟

در سال‌های اخیر، تقاضای خرید ملک در قبرس شمالی و انتقال سند مالکیت ملک در قبرس شمالی توسط خارجیان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل اصلی این امر، پایین‌تر بودن قیمت خرید املاک در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و همسایه است. علاوه بر این، قبرس شمالی یک مقصد گردشگری با شرایط اقتصادی و زندگی مطلوب به شمار می‌رود و همین امر، آن را به یک گزینه سرمایه‌گذاری جذاب برای بسیاری از افراد، از جمله مهاجران، تبدیل کرده است.

اگر به سرمایه‌گذاری در املاک قبرس شمالی یا خرید و استفاده از ویلا یا آپارتمان برای اهداف مختلف علاقه‌مند هستید، آشنایی با قوانین و شرایط خرید آپارتمان در قبرس شمالی برای تصمیم‌گیری آگاهانه ضروری است. یکی از نکات مهمی که باید بدانید، انواع سند مالکیت در قبرس شمالی است. در این مقاله، انواع سند مالکیت ملک در قبرس شمالی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و شرایط و هزینه‌های صدور هر کدام را ذکر خواهیم کرد.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی

در قبرس شمالی چند نوع سند مالکیت ملک وجود دارد؟

برای خرید ملک، باید با انواع سند مالکیت در قبرس شمالی آشنا باشید. این سندها با توجه به شرایط و نوع خرید شما متفاوت هستند. انواع سندهای املاک در قبرس شمالی عبارتند از:

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع ترکی

از آنجایی که قبرس شمالی تحت نظارت ترکیه قرار دارد، همه انواع سند مالکیت املاک صادرشده در این کشور، از نوع ترکی بوده و از ارزش بالایی برخوردار هستند. نکته مهم این است که افراد بومی قبرس شمالی می‌توانند سند مالکیت ترکی دریافت کنند. بنابراین، برای داشتن . سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع ترکی، باید ملک را از یک مالک ترک خریداری کنید.

سند مالکیت در قبرس شمالی از نوع خارجی

رایج‌ترین نوع سند مالکیت املاک در قبرس شمالی، سند مالکیت خارجی است که برای اروپایی‌ها در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که سند مالکیت خارجی به اندازه سند مالکیت ترک معتبر و با ارزش است و شما به عنوان یک فرد خارجی، در صورت داشتن این نوع سند، مشکلی برای خرید ملک نخواهید داشت.

سند در قبرس شمالی از نوع معاوضه‌ای

نوع دیگری از سند مالکیت املاک در قبرس شمالی، سند مالکیت معاوضه است. این نوع سند همزمان با تقسیم قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی معرفی شد. افرادی که در قبرس جنوبی زندگی می‌کردند، مجبور شدند املاک خود را که در قلمروی قبرس شمالی قرار داشت، با املاک موجود خود در بخش جنوبی معاوضه کنند. در نتیجه، این اسناد مالکیت دارای ارزش قانونی بوده و برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند.

سند مالکیت در قبرس شمالی از نوع معلق

نوع دیگری از سند مالکیت املاک که توصیه نمی‌شود با آن اقدام به خرید ملک کنید، سند مالکیت بلاتکلیف است. در واقع، سند مالکیت در قبرس شمالی از نوع معلق توسط هیچ یک از بخش‌های شمالی و جنوبی قبرس به رسمیت شناخته نمی‌شود و به همین دلیل ارزش کمی دارد.

سند مالکیت TRNC

سند مالکیت TRNC به قربانیان جنگ ساکن در جنوب قبرس که املاک خود را در جریان جنگ از دست داده بودند، اعطا شد. این سند مالکیت به عنوان جبران خسارت معادل ارزش ملک از دست رفته برای ساکنان بخش جنوبی قبرس در نظر گرفته شد.

چگونه در قبرس شمالی سند مالکیت بگیریم؟

تمامی معاملات توسط دفتر ثبت املاک صورت می‌گیرد. اینجاست که شما باید برای درخواست گواهی از مالکیت ملک مراجعه کنید.

بیایید به ابتدای روند خرید ملک برگردیم. شما ملکی را که می‌خواهید خریداری کنید، انتخاب می‌کنید. پس از توافق با فروشنده، قرارداد را امضا می‌کنید. سپس مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و همه پرداخت‌های مورد نیاز برای انتقال سند مالکیت ملک در قبرس شمالی را انجام می‌دهید.

برای ارسال درخواست، شما باید زمان مراجعه به دفتر ثبت املاک را انجام دهید. در روز مشخص شده، با فروشنده به دفتر مراجعه کرده و مدارک خواسته شده را ارائه می‌دهید.

دفتر معاملات ملک، مدارک را بررسی می‌کند و چک می‌کند که آیا مالیات‌های پرداخت نشده یا مشکلات ساختمانی نداشته باشید و تمامی پرداخت‌ها را انجام داده باشید. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، سند مالکیت کلک در قبرس شمالی را به نام خریدار انتقال می‌دهد.

مدت زمان انتقال سند مالکیت در قبرس شمالی، بین ۱ تا ۶ ماه است. این مدت زمان براساس تکمیل مدارک لازم و پرداخت مالیات توسط دو طرف معامله تغییر می‌کند.

مالیات برای دریافت سند مالکیت در قبرس شمالی

لازم به ذکر است که برای صدور هر نوع سند مالکیت در قبرس شمالی، مالیات خاصی در نظر گرفته می‌شود. همچنین هزینه‌های اضافی دیگری مانند حق تمبر و هزینه‌های انتقال ملک وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید.

هزینه‌های انتقال سند مالکیت در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  • مالیات انتقال ملک: ۱۲ درصد از ارزش ملک
  • مالیات بر ارزش افزوده (VAT) (شامل هزینه‌های سالانه املاک به همراه مالیات شهرداری): ۵ درصد
  • عوارض تمبر: کمتر از ۱ درصد

حقوق وکیل: هزینه وکیل به طور تقریبی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند به همراه ۱۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است.

توجه: این هزینه‌ها بسته به نوع ملک و معامله ممکن است تغییر کند. ارقام ذکر شده تقریبی هستند.

شرایط دریافت انواع سند ملکی در قبرس شمالی

در حال حاضر، هر فرد خارجی فقط مجاز به خرید یک ملک مسکونی در قبرس شمالی است که حداکثر مساحت آن ۵ دونوم (واحد اندازه‌گیری رایج ترکیه) باشد. با این حال، تحت شرایط خاصی امکان خرید بیش از یک ملک با اندازه‌های مختلف وجود دارد. همچنین، اخذ مجوز از شورای وزیران (TRNC) برای صدور سند مالکیت املاک در قبرس شمالی الزامی است.

ساده‌ترین راه برای دریافت سند مالکیت در قبرس شمالی

ساده‌ترین راه برای انتقال سند مالکیت در قبرس شمالی، همکاری با یک مشاور املاک است. بخش املاک و مستغلات در قبرس شمالی بسیار پر رونق است، اما تعداد افرادی که از روند قانونی آن مطلع هستند، کم است. به همین دلیل، همکاری با یک فرد حرفه‌ای برای آگاهی از مدارک مورد نیاز، هزینه‌ها و کل فرآیند، بسیار سودمند خواهد بود.

شرکت اورنست، قبل از انتشار آگهی فروش ملک در وب‌سایت خود یا سایر کشورها، وضعیت سند مالکیت تمامی املاک را بررسی می‌کند. این شرکت املاکی را لیست و توصیه می‌کند که تمامی سرمایه‌گذاران بین‌المللی بتوانند با خیال راحت آن‌ها را خریداری کنند.

خدمات شرکت تکچه نه تنها شامل دریافت سند مالکیت می‌شود، بلکه به شما در پیدا کردن خانه رویایی‌تان نیز کمک می‌کند. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا بتوانید از مشاوره رایگان متخصصین ما در اورنست بهره مند شوید.

سوالات متداول سند مالکیت ملک در قبرس شمالی

 برای دریافت سند مالکیت در قبرس شمالی چه مدارکی لازم است؟

فرم درخواست سند مالکیت، کپی پاسپورت، کپی کارت شناسایی، وکالت‌نامه، گواهی عدم سوءپیشینه و صورتحساب پرداخت مالیات.

 چقدر طول می‌کشد تا سند مالکیت ملک در قبرس شمالی صادر شود؟

معمولاً بین ۱ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا سند مالکیت در قبرس شمالی صادر شود. این مدت زمان به تکمیل مدارک مورد نیاز و پرداخت عوارض و مالیات‌ها بستگی دارد.

 آیا می‌توان بدون داشتن سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، ملکی را در قبرس شمالی خریداری کرد؟

خرید ملک بدون سند مالکیت در قبرس شمالی توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است با مشکلاتی مانند عدم امکان انتقال سند به نام خریدار، عدم امکان دریافت وام مسکن و عدم امکان فروش ملک در آینده مواجه شوید.

برای خرید ملک در قبرس شمالی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نوع سند مالکیت، بررسی وضعیت حقوقی ملک، داشتن مجوزهای لازم برای ساخت و ساز و سکونت، بررسی موقعیت و امکانات رفاهی منطقه و قیمت ملک.

 آیا می‌توان به صورت آنلاین برای سند مالکیت در قبرس شمالی درخواست داد؟

در حال حاضر امکان درخواست آنلاین برای سند مالکیت در قبرس شمالی وجود ندارد.

 آیا برای خرید ملک در قبرس شمالی نیاز به اخذ ویزا است؟

بله، برای خرید ملک در قبرس شمالی نیاز به اخذ ویزا دارند

نوشتهٔ پیشین
خرید ملک در قبرس یا گرجستان
نوشتهٔ بعدی
بهترین شهرهای قبرس شمالی
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
خرید-آپارتمان-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟