۱۰ مکان دیدنی در قبرس شمالی

۱۰ مکان دیدنی در قبرس شمالی

قبرس شمالی ملقب به نگین مدیترانه با تاریخی طولانی گنجینه ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در  خود جای داده است. امروزه سالانه میلیون ها توریست از سراسر دنیا جهت بازدید و گشت و گذار به قبرس شمالی سفر می کنند. این همه زیبایی و جاذبه ما را بر این داشت تا ۱۰ تا از مکان هاو جاذبه هاب توریستی قبرس شمالی که باید حتما ببینید را به شما مخاطبان عزیز اورنست معرفی نماییم.

۱- بندر گیرنه – Girne Harbour

بندر گیرنه مملو از کشتی های باربری و تفریحی

شهر گیرنه توریستی ترین شهر قبرس شمالی می باشد و بندر گیرنه یا هاربور یکی از مکان های شلوغ و تفریحی این شهر هست. در این منطقه علاوه بر تاریخی و دیدنی بودن دارای بیش از صد نوع رستوران مشرف به دید دریا می باشد. همچنین می توان به خرید انواغ سوغاتی نیز در این منطقه  پرداخت.

۲- کلیسای بلاپایس – Bellapais Monastery

کلیسای بلاپایس

قطعا دیدن کلیسایی که در قرن ۱۳ ساخته شده است خالی از لطف نیست، آرامش، معماری جذاب و منظره بی نظیر از بارزترین مشخصه های کلیسای بلاپایس هست. این کلیسا در روستای بلاپایس و در ۵ کلیومتری شهر گیرنه می باشد.

۳- قلعه سنت هیلاریون – Saint Hilarion Castle

نمای بالا ازقلعه تاریخی هیلاریون قبرس شمالی

با رفتن به محل سکونت اسبق سنت هیلاریون به دل تاریخ سفر خواهید کرد، قلعه ای که در ارتفاع ۶۷۰ متری ساخته شده است و به همین واسطه دید کاملی از کوه ها و دریای گیرنه خواهید داشت. اگر کمی حوصله پیاده روی داشته باشید می توانید از برج پرینس جان و خانه های سلطنتی هم بازدید نمایید.

۴- قلعه بوفاونتو – Buffavento Castle

نمایی بالا از بنای آجری و تاریخی در قبرس شمالی

هم یک مسافت ۴۵ دقیقه ای را پیاده روی و کوهنوردی کنید، هم از تاریخ و عظمت آن لذت ببرید. قلعه بوفاونتو با ارتفاع نزدیک به ۹۵۴ متر بلندترین قلعه قبرس شمالی است که هر چقدر از زیبایی این منطقه و منظره دلچسب آن گفته شود کم است. بوفاونتو در ۱۵ کیلومتر شهر گیرنه قرار دارد.

۵- قلعه کانتارا – Kantara Castle

قلعه معروف در منطقه کانتارا قبرس شمالی

شاید دور از ذهن باشد که در قبرس شمالی قلعه ای متعلق به دوره بیزانس و سال ۹۶۵ وجود داشته باشد، اما حقیقت دارد که این قلعه در قبرس شمالی و منطقه معروف کانتارا آماده بازدید توریست هاست ! برای رسیدن به قلعه کانتارا باید از مسیری سرسبز با منظره ای رویایی عبور کنید.

۶- شهر باستانی سالامیس – Salamis Ancient City

ستون ها و سنگ های سالامیس در قبرس شمالی

امکان ندارد یک فرد به قبرس شمالی سفر کنید و از شهر قدیمی سالامیس که در این جزیره به نام خرابه های سالامیس هم معروف هست بازدید نکند. این شهر در قرن ۱۲ قبل از میلاد ساخته شده است. بازدید از این بنا شما را به یاد تخت جمشید و بناهای رومی می اندازد.

۷- مسجد لالا مصطفی پاشا – Lala Mustafa Pasa

مسجد لالا مصطفی پاشا در قبرس شمالی

محال است که راجع به قبرس شمالی در اینترنت به گشت و گذار بپردازید و با عکس مسجد لالا مصطفی پاشا مواجه نشوید. این مسجد تاریخی که در گذشته کلیسایی به نام سنت نیکولاس بوده است در قلب شهر فاماگوستا واقع شده است.

۸- کلیسای سنت بارناباس – Saint Barnabas Monastery

کلیسا شهر فاماگوستا قبرس شمالی

کلیسایی متعلق به سال ۱۷۵۶ در شهر فاماگوستا که محلی برای راز و نیاز افرادی یونانی تباری هست که در قبرس شمالی زندگی می کنند. با حضور در این کلیسا ناخودآگاه به دل تاریخ سفر خواهید کرد.

۹- ساحل لانگ بیچ – Longe Beach

ساحل لانگ بیچ دریای قبرس

همانطور که از اسم آن مشخص است این ساحل یکی از طولانی ترین ساحل های قبرس شمالی با انواع امکانات تفریحی می باشد. همچنین در این منطقه بیش از ۲۰ پروژه ساختمانی نوساز فول امکانات واقع شده است. منطقه لانگ بیچ در سال ۲۰۲۰ از طرف مجله معتبر فوربس Forbes آمریکا به عنوان ارزشمندترین منطقه در دنیا برای سرمایه گذاری معرفی شد.

۱۰- واروشا – Varosha 

واروشا منطقه متروکه قبرس شمالی

واروشا که با نام های ماراش، شهر ارواح، منطقه ممنوعه، منطقه ی متروکه هم معروف است محلی هست که در آن زمان به راستی متوقف شده است، در این شهر از سال ۱۹۷۴ پس از جدایی دو بخش شمالی و جنوبی دست نخورده مانده بود و تمامی منازل مسکونی و تجاری به همان حال و وسایل داخلشان رها شده بودند. ماراش در گذشته لوکس ترین، گرانترین منطقه قبرس و پاتوق افراد معروف آن زمان بوده است که هتل های داخل آن که در حال حاضر شبیه ساختمان های نیمه کاره است تا ۲۰ سال بعد رزور بوده است. سرانجام این منطقه چندی پیش از حالت ممنوعه در آمد و خوشبختانه بازدید آن برای عموم آزاد شد.

 

نوشتهٔ پیشین
۵ رستوران برتر قبرس شمالی
نوشتهٔ بعدی
صفر تا صد ثبت شرکت در قبرس شمالی
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟