معرفی بهترین بانک‌های قبرس شمالی

معرفی بهترین بانک‌های قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که در میان آبهای مدیترانه قرار دارد و از شمال با ترکیه، از جنوب با کشور مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه و دارای مرز مشترک است. این جزیره زیبای کوهستانی دارای کوههای بسیار زیبایی در بخشهای شمالی و جنوب غربی است. پایتخت این کشور زیبا شهر نیکوزیا با 73000 جمعیت میباشد. حکومت این کشور از نوع جمهوری بوده و زبان رسمی آنها ترکی قبرسی است و واحد پول این کشور لیر ترکیه میباشد. قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که امروزه بسیاری از افراد جهت زندگی بهتر بعنوان مقصد نهایی به آنجا مهاجرت میکنند. مهاجرت به این جزیره زیبا از دو طریق ویزای دانشجویی و سرمایهگذاری از طریق خرید ملک امکان‌پذیر می باشد. در این کشور بانکهای معتبری وجود دارد که با ارائه خدمات بانکی، مخصوصا خدمات کردیت کارت به دانشجویان و سایر افراد جهت پیشبرد اهداف مهاجرت خود کمک میکنند. با افتتاح حساب در بانکهای قبرس شمالی میتوانید به راحتی خدمات نقل و انتقال و خرید و فروش خود را در این کشور انجام دهید و از مزایای افتتاح حساب ارزی بهره‌مند شوید. در ادامه قصد داریم بهترین بانکهای قبرس شمالی و نحوه افتتاح حساب در آنها و سود بانکی در قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم.

اطلاعات پایه حساب های بانکی قبرس شمالی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم شما یا با ویزای دانشجویی و یا با خرید ملک میتوانید به این کشور مهاجرت کنید و از خدمات کردیت کارت بهره ببرید. اما هنگام خرید ملک در قبرس شمالی ممکن است لازم باشد که یک حساب بانکی در بانکهای قبرس شمالی داشته باشید. شما میتوانید هنگام خرید ویلا یا آپارتمان در قبرس شمالی، وجه معامله را در ساعت کاری بانک های قبرس شمالی یا هر ساعتی با روشهای انتقال بانکی بینالمللی برای وکیل خود ارسال کنید. اما بعد از خرید ملک و اسکان در این کشور قطعاً برای برای خریدهایی همچون خریدهای فروشگاههای محلی و رستورانها و … باید حساب بانکی و کارت بانکی داشته باشید. بانکهای معروف و اصلی کشور ترکیه در قبرس شمالی (مانند Garanti Bank و Is Bank) و همچنین بانکهای محلی (مانند بانک Credit West و Near East) در قبرس شمالی دارای شعبههای متعدد هستند. ساعت کاری بانک های قبرس شمالی مانند بانک‌های ترکیه است.
اگر بطور منظم در ترکیه و در قبرس شمالی اسکان دارید و یا بین این دو کشور مدام در حال سفر هستید، بدیهی است که شعبه‌ای از بانک سرزمین اصلی ترکیه را انتخاب کنید و از مزایای افتتاح حساب ارزی و سود بانکی در قبرس شمالی استفاده کنید. در غیر این صورت هر دوی این نوع بانکها، در ارائه خدمات کردیت کارت گزینههای خوبی هستند. برخی از بانکهای این کشور خدمات برتر به وکلای باسابقه و کارمندان انگلیسی زبان ارائه میدهند.

همچنین بخوانید: وضعیت کار در قبرس شمالی چگونه است؟

انواع حساب بانکی در قبرس شمالی

در بانکهای قبرس شمالی دو نوع حساب وجود دارد: حساب لیر ترکیه و حساب استرلینگ که با پوند و دلار کار میکند. بیشتر خریداران ملک و حتی دانشجویان در این کشور دو حساب لیر ترکیه و استرلینگ را باز میکنند تا از مزایای افتتاح حساب ارزی بتوانند استفاده کرده و به طور منظم پول را بین این دو انتقال میدهند. همچنین در این بانکها علاوه بر خدمات کردیت کارت حسابهای یورویی نیز موجود است. اگر از کارت بانکهای محلی استفاده میکنید، نیازی به انجام این کار در ساعت کاری بانک های قبرس شمالی ندارید. باید بدانید کارتها فقط به لیر میتوانند نقل و انتقالات بانکی شما را انجام دهند، بنابراین برای تأمین هزینه این خریدها باید لیر را در حساب TL خود داشته باشید.

نرخ سود بانکی در قبرس شمالی

نرخ سود بانکی در قبرس شمالی و حسابهای پس انداز بانکی در حال حاضر (سال2020) به مراتب بیشتر از انگلیس یا سایر کشورهای اروپایی است. شما سود بسیار بالایی را از یک حساب لیر ترکیه در بانکهای قبرس شمالی بدست خواهید آورد، اما توجه داشته باشید که لیر ممکن است به سرعت از نظر ارزش پولی دچار تغییراتی باشد، بنابراین شما باید نرخ ارز را به عنوان سود بانکی در قبرس شمالی با دقت دنبال کنید. نرخ حساب های پوند استرلینگ بالاتر از انگلیس است و پوند ارز پایدارتری است به همین دلیل بازار املاک در قبرس شمالی به پوند استرلینگ مرتبط است و نه لیر. دیگر مزایای افتتاح حساب ارزی در بیشتر شعب بانک‌های ترکیه در قبرس شمالی و همچنین بانکهای محلی قبرس شمالی این است که خدمات کردیت کارت و بانکداری اینترنتی ارائه میدهند. Credit West و Garanti bank هر دو گزینه بانکداری اینترنتی را دارند.
برای افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی معمولاً به آدرس نیاز دارید. هنگام باز کردن حساب، اسناد مختلفی را باید تهیه کرده و در ساعت کاری بانک های قبرس شمالی به آن تحویل دهید.

بعد از خرید ملک در این کشور برای اداره دارایی خود به یک حساب بانکی در بانکهای قبرس شمالی در کنار خدمات کردیت کارت و خدمات کارت محلی نیاز دارید که از طریق آن میتوانید سفارشات دائمی برای پرداخت برق Kibtek و مالیات محلی شورای Belediye و غیره را پرداخت کنید. اما اگر شما یک آپارتمان در یک مجموعه کاملاً مدیریت شده دارید، بسیاری از شرکتهای مدیریتی همه این پرداختها را برای شما انجام میدهند که در این صورت نیازی به حساب بانکی محلی ندارید.

نحوه افتتاح حساب در بانکهای قبرس شمالی

سیاستهای افتتاح حساب و نرخ سود بانکی در قبرس شمالی در هر بانک متفاوت است. اما تمامی بانکها باید از قانونی تحت عنوان “مشتری خود را بشناسید” پیروی کنند و او را از مزایای افتتاح حساب ارزی سیراب کنند. به همین دلیل است در هنگام افتتاح حساب از مشتری آدرس درخواست میشود. شهروندان این کشور جهت افتتاح حساب باید کارت شناسایی خود (kimlik kartı) را ارائه دهند، اما “اتباع خارجی” میتوانند با ارائه گذرنامه یا شناسه معتبر از کشور خود اقدام کنند. طبق مقررات، قبض تسهیلات، نامه مالیاتی یا سند رسمی دیگر مانند نامه دانشگاه برای دانشجویانی که در دانشگاههای این کشور مشغول به تحصیل هستند، میتواند توسط شعب بانک به عنوان اثبات آدرس برای متقاضیان مهاجر پذیرفته شود. دقت داشته باشید درخواست افتتاح حساب در ساعت کاری بانک های قبرس شمالی انجام شده و باید شخصاً در شعبه بانک ارسال و امضا شود.
یک حساب جاری در بانکهای قبرس شمالی به شما کمک خواهد کرد نه تنها در مدیریت نیازهای معمولی خود مانند پرداخت قبضهای آب و برق و غیره خودکفا شوید و از مزایای افتتاح حساب ارزی بهره‌مند شوید، بلکه در مدیریت امور مالی و اخذ اقامت برای شما بسیار لازم است. اطلاعت شخصی جهت افتتاح حساب شامل: نام، آدرس محل اقامت، شماره تلفن تماس، آدرس پست الکترونیکی، تاریخ تولد و موارد دیگر میباشد. برای افتتاح حساب جاری در قبرس شمالی، متقاضیان ابتدا باید فرم افتتاح حساب را پر کنند و اظهارنامهای را که در شعبه ارائه میشود، امضا کنند و مدارک هویت را ارائه دهند. اگر به دنبال استفاده از مزایای افتتاح حساب ارزی هستید، این موقعیت مناسبی برای شماست. ساکنان غیر قبرس شمالی باید گذرنامه معتبر همراه داشته باشند. سایر اسناد مورد نیاز شامل: اسناد ثبت نام املاک یا وسایل نقلیه متعلق به قبرس شمالی در صورت وجود و اثبات آدرس خانه و نامه دانشگاهی است. پس از ارائه این اسناد، نماینده بانک برنامه را برای باز کردن یک حساب جاری پیگیری میکند و نتیجه را به شما اطلاع میدهد.

بهترین بانکهای قبرس شمالی

  • برخی از بانکهای اصلی ترکیه که در قبرس شمالی دارای شعبه هستند:
  • Is Bank (شعب در Girne / Kyrenia و Lefkosa / Nicosia)
  • Garanti Bank (شعبه های سراسر قبرس شمالی)
  • هالک بانک (شعبه های سراسر قبرس شمالی)
  • بانک زیرات (شعبات سراسر قبرس شمالی)
  • بانک TEB Türk Ekonomi Bankası (بانک اصلی ترکیه)

بانک های محلی عبارتند از:

  • بانک اعتباری غربی (که مشاوره وام را نیز ارائه میدهد)
  • بانک شرق نزدیک
  • کوپبانک
    بانک های محلی دیگری در قبرس شمالی وجود دارند از جمله Albank ، Fortress Bank ، Universal Bank و Nova Bank. ساعت کاری بانک های قبرس شمالی طبق ساعت کاری بانک‌های ترکیه کار می‌کنند. یکی از معروفترین بانکهای قبرس شمالی این بانک میباشد که برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل میکنند بسیار بانک مناسبی است و خدمات کردیت کارت ارائه می‌کند. زیرا حسابی که در این بانک افتتاح میشود هم با لیر و هم با دلار کار میکند و هنگام خرید با کارت اعتباری آن برای مراکزی که پول را به لیر یا دلار دریافت میکنند، عملیات تبدیل پول و پرداخت را انجام میدهد. این بانک در قبرس شمالی دارای شعبهای متعددی است که دانشجویان و حتی مردم عادی میتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
نوشتهٔ پیشین
اخذ اقامت در قبرس شمالی
نوشتهٔ بعدی
چگونه ویزای قبرس شمالی بگیریم؟
خرید-ملک-در-قبرس-شمالی
خرید-ویلا-در-قبرس-شمالی
× چطور میتونم کمکتون کنم؟